Share

Share

Torch/sr

From Minecraft Wiki
Jump to: navigation, search

This page is part of the Serbian translation project.
[edit]Torch
Torch.png
Torch
Type

Nonsolid Block

Physics

No

Transparency

Yes

Luminance

Yes, 14

Blast resistance

0

Hardness

0

Tool

None

Renewable

Yes

Stackable

Yes (64)

Flammable

No

First appearance

Classic (December 23, 2009) (2)

Drops

Itself

Data value

dec: 50 hex: 32 bin: 110010

Name

torch

Baklja je vrsta bloka koja je u igri od kada postoji podrška za dinamičko osvetljenje (od Indev faze razvoja). Radi se o jednoj od nekoliko vrsta blokova koje emituju svetlost. Osim toga, model baklje se orijentiše u skladu sa tim kako je postavljena u odnosu na susedni blok, te tako može biti „stavljena” na bilo koju stranicu bloka, izuzev donje. Baklje su izgledom su veoma nalik na crvene baklje.Baklje su veoma važne u režimu preživljavanja jer sprečavaju neprijateljskim mobovima da se pojavljuju u igračevom skloništu ili rudniku.

Od samo jednog drvenog bloka i osam komada uglja (ili drvenog uglja) mogu se napraviti 32 baklje, što ih čini vrlo dostupnim predmetima.

Noč je najavio da će baklje u budućnosti biti samo privremen izvor svetlosti, jer će se gasiti same od sebe.[1] Da bi se ponovo upalile, moraće da se koristi kresivo. Trajne baklje će biti zamenjene fenjerima, odnosno u svetovima u toku, svaka baklja, bilo u kovčezima, bilo u korisničkom inventaru, biće automatski pretvorena u fenjer. Ovo je trebalo da se desi 31. oktobra 2010. u Minecraft Halloween Updateu, ali je odloženo za neki naredni apdejt.[2] Do tada, baklje gore trajno.

Svojstva[edit]

Baklje u raznim položajima.

Baklje se ponašaju kao pun blok, i zbog toga se drugi objekti i baklje ne mogu staviti u isti prostor. Ni pesak, kao ni šljunak, ne mogu proći kroz polje sa bakljom, pa ovo omogućava pravljenje plafona/krova od ovih materijala. Pesak ili šljunak koji zbog gravitacije padne na polje sa bakljom, razbija se (tj. pretvara u objekat koji može da se pokupi). Ako se postave direktno iznad baklje ponašaju se kao da su na bilo kom drugom čvrstom materijalu, što omogućava pravljenje okidača za događaje u okruženju, kao što je Airlock (čl. na engleskom). Igrači mogu proći kroz blok sa bakljom, samim tim nije neophodno skočiti ili pomeriti se, da bi se baklja stavila na polje na kojem stoji igrač. Baklje tope obližnji sneg i led, što je korisno za topljenje snežnih nanosa na krovnim svetlarnicima, kao i za sprečavanje redovnog zaleđivanja jezera na zimskim mapama. Pošto se čudovišta pojavljuju u mraku, baklje kao izvor svetlosti su najčešći vid prevencije. Bez obzira na to, neki ljudi koriste alternative, poput vatre i svetlosti koju emituje lava. Dim baklje se penje na visinu od 2½ bloka, tako da ako pravite skrivenu sobu osvetljenu bakljama, postarajte se da baklje budu udaljene najmanje 3 bloka od plafona.

Stavljanje baklje[edit]

Naziv bloka Dozvoljena baklja
Bedrok Da
Opsidijan Da
Voda Ne
Cigla Da
Kaldrma Da
Dijamantski blok Da
Zlatni blok Da
Gvozdeni blok Da
Džuboks Da*
Mahovinasti kamen Da
Kamene stepenice No
Dupla ploča Da
Ploča Ne
Kamen Da
Gvozdena vrata Ne
Mob Spawner Ne
Peć Da*
Ugalj Da
Dijamantska ruda Da
Drvena vrata Ne
Ograda Da
Zlatna ruda Da
Baklja Ne
Naziv bloka Dozvoljena baklja
Gvozdena ruda Da
Crvena ruda Da
Drvene stepenice Ne
Daske Da
Kovčeg Da*
Radni sto Da*
Drvo Da
Polica s knjigama Da
Bundevina svetiljka Da
Bundeva Da
Znak Ne
Zidni znak Ne
Vuna Da
Šine Ne
Glina Da
Obrađena zemlja Da
Trava Da
Šljunak Da
Sunđer Da
Zemlja Da
Led Ne
Poluga Ne
Podni prekidač Ne
Naziv bloka Dozvoljena baklja
Pesak Da
Pesak duša Da
Taster No
Kaktus Ne
Merdevine Ne
Podzemalj Da
Staklo Ne
Blistavi kamen Ne
Lišće Da**
Snežni blok Da
Sneg Ne
Usevi Ne
Ruža Ne
Maslačak Ne
Vatra Ne
Lava Ne
Braon pečurka Ne
Crvena pečurka Ne
Portal Da***
Crvena žica Ne
Crvena baklja Ne
Šećerna trska Ne
Mladica Ne
TNT Da

* Baklje se mogu staviti na stranice blokova koji se inače otvaraju (kao što su kovčezi) na sledeći način: Stavljanjem još jednog bloka na koji baklja ne može biti stavljena (kao što je staklo ili druga baklja) preko puta bloka na koji treba staviti baklju, i pokušajem stavljanja baklje na taj novi blok. Ili pokušajem da se stavi baklja na plafon odmah do zida. Baklja će se automatski postaviti na prvi prihvatljiv blok, npr. kovčeg.

** Baklje se mogu staviti na blok ako je uključeno podešavanje „fast graphics”. Prebacivanje na „fast graphics”, stavljanje baklje, a zatim prebacivanje nazad na „fancy graphics” neće ukloniti baklju.

*** Baklje se mogu staviti na stranice portala, ali ne i unutar purpurnog portal bloka.

Pravljenje[edit]

Sastav Ulaz » Izlaz Opis
Štap +
Ugalj

Grid layout Arrow (small).png Torch4

Coal

Stick
Koristi se za rasvetu. Takođe, baklje tope sneg i led.

Zanimljivosti[edit]

  • Korišćenje tastera za podešavanje magle F može odati plamenove baklje. Ovo je korisno ako ste izgubljeni u pećini i tražite put nazad. Ovako možete pronaći i lagume.
  • U testu Indev verzije 0.31 baklje su imale drugačiji izgled u inventaru - izgledale su mnogo kraće: Minecraftindevtorch.jpg
  • Ako baklju stavite pod vodu, otpašće, kao da ste je uništili. Blok u koji je stavljena neće imati vodu zbog toga, osim ako dva susedna izvora vode ponovo stvore vodu na ovom mestu.
  • Ako skočite na baklju na zemlji, začuće se zvuk hodanja po drvenom bloku. Ipak, ovo je samo zvučni efekat, jer nećete zaista stajati na njoj.
  • Trebalo je da baklje promene izgled i postanu fenjeri (sa novim receptom za pravljenje), a nove baklje (koje se same ugase posle nekog vremena) je trebalo da mogu da se obnavljaju kresivom.
  • Potrebno je 1.26018466 × 1014 baklji da bi se osvetlila kompletna površina Majnkraft mape. Oko duplo više od tog broja baklji bi bilo potrebno da se osvetli apsolutno sve na mapi, uključujući i pećine, uzevši u obzir da je ivica mape dugačka 12 miliona blokova.
  • Ako blok padne na baklju (pesak ili šljunak), razbiće se tako da ga igrač može pokupiti kao resurs, ali iz šljunka neće ispasti kremen.
  • Od 1.7 verzije baklje se mogu stavljati na ograde.

Gličevi (greške)[edit]

Glič sa bakljom, prouzrokovan stavljanjem niza baklji pod sunčevim svetlom.
  • Postoji greška zbog kojeg baklje ne rade kako treba ako su izložene direktnom dnevnom svetlu. Ovo se može popraviti zamenom baklje.
  • U apdejtu Beta 1.2 pojavila se greška koja omogućava stavljanje baklji na donju stranicu bloka. Zbog ovoga baklja izgleda kao da lebdi u vazduhu, međutim otpašće čim se uništi gornji blok. Ovo je brzo ispravljeno u 1.2_01.
  • Pre Beta izdanja, postojala je greška koja je pravila kopije od baklji stavljenih na lišće.
  • Moguće je staviti blok iznad same baklje.
  • U Beta 1.6.4 apdejtu, svaka stavljena baklja nije odavala svetlost, čak i kada bi se videle animacije dima i plamena.

Uputnice[edit]