Torch/cz

From Minecraft Wiki

Torch
Torch.png

Transparency

Ano

Luminance

Ano, 14

Blast resistance

0

Tool

Any tool

Renewable

Ano

Stackable

Ano (64)

Flammable

No

Drops

Itself

Data value

dec: 50 hex: 32 bin: 110010

Name

torch

Torche jsou blocky které produkují light (světlo). Když jsou položeny na vhodný povrch, nastavý se model podle toho, jak jsou položeny na block, takže mohou být přidělány na jakoukoliv stránku blocku, kromě spodní strany.

Z jenom jednoho blocku woodu (dřeva) a osmi coalů (uhlí) nebo charcoalů (dřevěného uhlí), může být vytvořeno 32 torchů, což je dělá lehko obrdžitelným itemem. Od Adventure Updateu, torche mají "teplejší" světlo, když jsou položeny. Mohou také být nalezeny přírodně v Abandoned Mine Shaftech, Strongholdech a NPC Villages (NPC vesničkách).

Vlastnosti[edit | edit source]

Torche v různých pozicích na Chiseled Stone Brick.

Torche se chovají jako celý block, aby se na stejné místo nedali položit jiné blocky nebo torche. Pokud zapadne sandem (pískem) nebo gravelem (štěrkem) chování torche jako block chrání před zapadnutím dolů zkrz block. Místo toho se sand/písek nebo gravel/štěrk rozbije, když spadne na torch. Pokud jsou položeny přesně na torch, chovají se jako kdyby byli jakýkoliv jiný pevný materiál, povolujíc jim užití jako přírodní spouštěcí mechanizmus, jako v airlocks. Pro playera (hráče), se torche chovají jako nepevné blocky, povolujíc hráčům projít zkrz ně a nebo položit je zatímco je odstraňujete("...nebo položit je zatímco je odstraňujete" - přeloženo nepřesně pozn. překladatele). Torche také rozpouštějí okolní snow (sníh) a ice (led), což je dělá užitečné pro chránění vykířů před zasněžením a jezer před zamrznutím v snow biomech. Každopádně torche roztají radius (poloměr) 2 blocků okolo torche. Kouř z torche sahá až 2½ blocku.

Když je torch položen ve water (ve vodě), oddělá se, jako když jej hráč rozbije. Pokud je block položen ve vodě a poté rozbit, na místě blocku se neobjeví voda znovu, pokud by dvá přilehlé vodní zdroje nezpůsobily vytvoření třetí. Tohle může být použito na získání vzduchu pod vodou.

Torch placement[edit | edit source]

Block name Torch placeable
Bedrock Yes
Obsidian Yes
Water No
Brick Yes
Cobblestone Yes
Block of Diamond Yes
Block of Gold Yes
Block of Iron Yes
Jukebox Yes*
Moss Stone Yes
Cobblestone Stairs No
Double Slab Yes
Single Slab No
Stone Yes
Iron Door No
Monster Spawner Yes
Furnace Yes*
Coal Ore Yes
Diamond Ore Yes
Wooden Door No
Fence Yes**
Gold Ore Yes
Torch No
Block name Torch placeable
Iron Ore Yes
Redstone Ore Yes
Wooden Stairs No
Wood Planks Yes
Chest Yes*
Ender Chest Yes*
Crafting Table Yes*
Wood Yes
Bookshelf Yes
Jack-O-Lantern Yes
Pumpkin Yes
Melon Yes
Sign Post No
Wall Sign No
Wool Yes
Rails No
Clay Yes
Farmland No
Grass Yes
Gravel Yes
Sponge Yes
Dirt Yes
Ice No
Lever No
Pressure Plates No
Sand Yes
Block name Torch placeable
Soul Sand Yes
Stone Button No
Cactus No
Ladders No
Netherrack Yes
Glass Yes**
Glowstone No
Leaves No
Snow block Yes
Snow No
Crops No
Red rose No
Yellow flower No
Fire No
Lava No
Brown Mushroom No
Red Mushroom No
Portal No
Redstone Wire No
Redstone Torch No
Sugar Cane No
Sapling No
TNT No
Torche na truhle.

* Torche mohou být položeny pouze po stranách otvíratelných předmětů, jako jsou truhly podržením tlačítka shift a right-clicking (pravé tlač. myši) na block.

** Torche mohou být položeny na vrch plotů (fence) nebo skel (glass), po stranách ne.

Craftění[edit | edit source]

Ingredience Input » Output
Stick +
Coal(uhlí) or
Charcoal(dřevěné uhlí)

Užito v receptech jako ingredience[edit | edit source]

Ingredients Input » Output
Pumpkin + Torch

Jack-O-Lantern

Indev
0.31 (29 January 2010) Torche přidány. Měli odlišnou ikonu v inventáři, vypadajíc mnohem menší: Minecraftindevtorch.jpg.
? Když se ve starších verzích hry odstranil block ke kterému byl torch připevněný, přemístil se torch na jiný dostupný block.[1]
Alpha
1.1.0 Torche již nemohou být položeny na listí stromů, jen ve fancy módu.
Beta
1.6.6 Torche mohou být položeny na glowstone.
1.7 Torche nemohou být položeny na listech, pokud nejsou nalezeny přírodně na stromech nebo položeny po vystřihnutí shears (nůžkami).
Torche a redstone torche mohou být položeny na vrch fences (plotů).
Official release
1.2.1 12w08a Od teď se dají torche a redstone torche položit na vrch glass (skel).
1.3.1 12w19a Torche se nyní spawnují okolo bonu chestek má každá strana block ve stejné výšce.
12w25a Torche mohou být položeny na vrch slabech a stairech převrácených dolů.
1.4.2 12w38a Nový zvuk pokládání blocků torche byl přidán.
12w42b Padající sand (písek) teď dělá “pop” když spadne na torch.
1.5 13w06a Spraveny létající torche okolo lamp v NPC vesničkách.

Maličkosti[edit | edit source]

  • Notch announced that torches would become temporary light sources that would eventually go out.[2] They would need to be relit with flint and steel. The permanent torch would be replaced with lanterns, and all torches that exist already in saved games whether placed, stored or in inventory would become lanterns. This was supposed to take effect on October, 31st 2010 with the Halloween Update, but it does not appear this will be the case anymore.[3]
  • If you jump on a placed torch, you will hear a sound of stepping on a wooden block. This is only the sound effect however, so you will not actually stand on it. You must also be moving in a horizontal direction as well, so running and jumping on them is the way to check it.
  • It would take 1.26018466 × 1014 torches to light the entire surface of a minecraft map. It would take approximately double that number to cover everything in a minecraft map, caves and all, counting the 12 million blocks as the edge of the map.
  • If a block falls onto a torch (sand or gravel), it breaks the block and gives the player the resource, but the gravel will not drop flint. However, if the torch is placed quickly enough after removing the base of a stack of falling blocks, the stack remains in place.
  • Because torches emit a light level of 14 and hostile mobs require a light level of 7 or less to spawn, separating them by up to 12 blocks will prevent hostile mobs from spawning. Light does not travel diagonally (see: Taxicab Geometry), so a torch at point (0,0,0) will supply a light level of 8 to point (3,2,1).
  • Torches, interestingly, are created when the Ender Dragon is defeated.
  • Breaking a torch with any tool does not decrease its Item durability.

See also[edit | edit source]

References[edit | edit source]

  1. http://www.youtube.com/watch?v=OpmK7rDU5bA#t=4m13s
  2. http://notch.tumblr.com/post/1243370641
  3. http://twitter.com/notch/status/22743846228070400