Namespaces

Variants

Share

Share
Views
Actions

The Player/ro

From Minecraft Wiki
Jump to: navigation, search

This page is part of the Romanian translation project.
[edit]The Player
Mob1.png
Health points

20 (Heart.svg × 10)

Attack strength

Pumn: 1 (Half Heart.svg)
Între Beta 1.5 şi 1.8 Pre-Release: 2 (Heart.svg)
Obiecte: Variază

Spawn

Punctul de Spawn al Jucătorului (Punctul de Spawn poate fi schimbat cu un pat). Punctul de Spawn se va reseta dacă patul este distrus. De asemenea, pentru a seta un punct special de spawn se poate folosi comanda /spawnpoint.

Drops

Tot conţinutul Inventarului, dar şi câteva sfere de experienţă pe care jucătorul le-a obţinut. Dacă jucătorul este logat ca Notch, un măr roșu suplimentar va fi scăpat.

Network ID

?

Savegame ID

?

Jucătorul este personajul controlat de utilizator în Minecraft. Jucătorul implicit este cunoscut ca "Steve?" (nume sugerat de Notch în glumă)[1] și este o reprezentare generică a unei ființe umane,[2], deși skin-ul acestuia poate fi schimbat. Jucătorul pare să fie dreptaci, acesta ținând obiectele și blocurile în mâna dreaptă, deși ține arcul cu mâna dreaptă, ceea ce înseamnă că trage cu mâna stângă.

Contents

[edit] Înfăţişare

Skinul de început al jucătorului are părul maro închis, piele bronzată şi ochi albaștrii spre violet și poartă un tricou turcoaz (scos din pantaloni în partea stângă), o pereche de blugi şi pantofi de culoare gri-închisă. În versiunea de Xbox 360, skin-ul poare varia, existând alte șapte skinuri. Acestea au denumiri începând cu versiunea 1.7.3 a jocului.

[edit] Diferenţe în alte ediţii

[edit] Pocket Edition (Ediţia de Buzunar)

Înaintea update-ului 0.3.3, în Pocket Edition, jucătorul încă mai face sunetul "Ooh" când este rănit. În versiunea pentru iOS, "Steve" este numit "Stevie". În versiunea de Android, el este numit "Steve", ca de obicei.

[edit] Xbox 360 Edition (Ediţia pentru Xbox 360)

În Xbox 360 Edition, există opt skin-uri inițiale pentru jucător pentru a fi folosite (existând și pachete de skin-uri noi cu personaje din alte jocuri, cum ar fi Splosion Man, Master Chief și supraviețuitorii din Left 4 Dead). Cele 8 skin-uri inițiale sunt Steve, Steve Pugilistul, Steve Ciclistul, Steve Tenismanul, Steve Scoţianul, Steve Prizonierul, Steve cu Costum şi Steve Atletul. Unele variante nu seamănă deloc cu Steve, în timp ce la altele diferă doar hainele acestuia.

[edit] Istorie

Bara armurii, aşa cum a apărut înainte de actualizarea Adventure.

Înainte de Alpha 1.0.14, animaţia pentru mersul jucătorului era alta; jucătorul îşi legăna braţele sălbatic lângă lateralul lor, aşa cum poate fi văzut în arhivele fişierului şi într-un video[3], de asemenea şi în filmuleţul Zombie Town de Notch, care arată creatura (mob) scoasă din joc: omul[4]. Animaţia aceasta încă mai este folosită în Classic.

După actualizarea Beta, textura de început a jucătorului a fost înlocuită cu o altă variantă, una fără barbă. Varianta cu barbă a jucătorului încă mai poate fi obţinută, descărcând-o de pe www.minecraft.net/images/char.png, şi, de asemenea, poată fi folosită şi în modul offline. Barba jucătorului este, de multe ori, confundată cu un zâmbet.

Înainte de Adventure Update, bara armurii apărea exact acolo unde bara de foame este acum în prezent. Bara de armură se află, în prezent, deasupra celei de foame.

Jucătorul poate sări un bloc înălţime, şi două blocuri în lungime (în Classic, trei blocuri în lungime). Începând cu Beta 1.8 Pre-release 1, jucătorul poate sări 4 blocuri în lungime, dacă în acest timp aleargă.

Jucătorul nu avea bară de foame sau de experienţă înainte de 1.8pre1.

Înainte de Minecraft RC2, când jucătorul se lovea, scotea un sunet "Ooh!", care reprezenta răspunsul jucătorului la rănire. Totuşi, acest sunet sugera că jucătorul era (şi este) bărbat, acest lucru nefiind reprezentativ jucătoarelor, posibil pentru că nu multe persoane de sex feminin se joacă Minecraft. Deci Mojang a schimbat sunetul, pentru a-l face mai neutral, şi, începând cu RC2, orice lovitură psihică se va auzi ca un impact faţă de carnea jucătorului, iar lovitura produsă de la cădere se va auzi ca o ruptură de oase.

[edit] Sănătatea

Jucătorul are 10 vieţi întregi. Când bara de foame a jucătorului este de 9 puncte sau mai mult, sănătatea lor se va regenera încet, adică câte jumătate de inimă la 5 secunde. Bara de foame se epuizează mai repede dacă jucătorul aleargă, sare, atacă alte creaturi (mobi) şi dacă minează, şi poate fi umplută mâncând. Când bara de foame scade la zero, jucătorul începe să se înfometeze şi să piardă din viaţă. Înainte de Beta 1.8 Adventure Update, nu te puteai înfometa.

[edit] Mişcarea

Notă: valorile numerice folosite în această secţiune sunt aproximări bazate pe experimente. Diferenţe mici de la valorile adevărate sunt posibile, bazate pe greşeli ale oamenilor, şi deci fiecare listează de asemenea erori.

Jucătorul se mişcă la o măsură de 4.31(±0.01) blocuri pe secundă. Asta înseamnă că el ar putea să meargă o distanţă de 5160 blocuri într-o zi de Minecraft.

Din Beta 1.8, jucătorul este capabil să alerge, golind bara de foame considerabil, adică de 10 ori mai repede decât ar merge normal. Jucătorul este capabil să alerge aproimativ 5.55(±0.02) blocuri pe secundă, spre deosebire de pasul regulat de 4.31 blocuri pe secundă. Jucătorul poate sări patru blocuri orizontal în timp ce aleargă. Acesta nu poate alerga dacă mai are doar 3 puncte în bara de foame. Pentru a alerga, trebuie să apeşi repede de două ori tasta de mers în faţă (adică tasta "W"), apoi ţinând apăsat pe ea.

Furişarea este o proprietate activată ţinând apăsat pe butonul de furişare (⇧ Shift). Furişarea îi previne pe jucători de la a cădea, făcând-o foarte de folos dacă vrei să construieşti orizontal în exterior peste un spaţiu gol. Totuşi, dacă butonul de furişare cedează în timp ce te afli pe marginea unui bloc, vei cădea. În plus, jucătorul încă poate să descindă blocuri în timp ce se furişează, sărind peste marginea blocului.

Pe modul Creativ, jucătorul zboară la 10.88(±0.06) blocuri pe secundă.

[edit] Afişajul Heads-Up

Pe ecran, afişajul heads-up (HUD) consistă în bara de sănătate, în bara de foame şi în bara de experienţă. Bara de armură apare deasupra barei de foame, dar asta doar în cazul în care jucătorul poartă armură. HUD-ul conţine şi un reticul (desen în formă de plus), obiectul ţinut în mână (sau mâna, în cazul în care nu ţii nimic în ea), versiunea jocului, Copy Note-ul nelicenţiat. Poţi de asemenea să scoţi HUD-ul apăsând F1 pe tastatură (ca să readuci HUD-ul, apeşi încă odată pe F1).

[edit] Experienţa

Beta 1.8 introduce abilitatea de a dobândi experienţă prin sfere de experienţă, fiind obţinute omorând creaturi. Totuşi, punctele de experienţă şi nivelarea nu a fost încă utilizată în joc până la a patra pre-release a versiunii Beta 1.9. Nivelul de experienţă al tău este indicat printr-un număr verde deasupra HUD (heads-up display), iar punctele tale de experienţă pot fi folosite pentru a fermeca armele şi uneltele cu diferite atribuiri utile şi abilităţi (vezi masă de farmece.)

Nivelul tău creşte obţinând puncte de experienţă, şi pierzi toate nivelele de experienţă murind.

[edit] Modes

  • În modul creativ, jucătorul poate zbura apăsând de două ori butonul "spacebar" şi să plaseze un număr infinit de blocuri, însă cu resursă limitată de unelte. Jucătorul are viaţă şi oxigen nelimitate, chiar poate distruge tot soiul de blocuri insantaneu. De asemenea, lungimea braţului creşte de la 4 la 8.
  • În modul extrem, jucătorul nu poate reînvia (în Multiplayer, vei fi banat) iar nivelul de dificultate este blocat pe Greu.
  • În 12w22a, un nou mod, cel de Aventurier a fost adăugat, însă nu e nicio schimbare, în afară de faptul că nu poţi distruge sau plasa blocuri. Acest mod poate fi jucat doar având cheaturile pentru lumea ta activate şi tastând comanda "/gamemode 2".

[edit] Personalizarea Jucătorului

Utilizatorii îşi pot schimba Skinul personajului lor; acest lucru poate fi făcut pe pagina de preferinţe (Preferences page) a sitului Minecraft.net, încărcând o imagine în format .PNG cu Skinul dorit, care va înlocui Skinul de început al jucătorului. Pentru situl web, vezi Minecraft Skins.

Chiar dacă foloseşti un Skin feminin, există doar un model de jucător. Acest lucru este datorită faptului că atunci când editezi un Skin, tu doar editezi textura, şi nu şi genul jucătorului. Nu există încă vreo idee oficială de a implementa sunete sau modele de jucător feminine.

[edit] Trivia

  • Nivelul de înălţime al ochiului jucătorului faţă de pământ (conform coordonatelor activate apăsând tasta F3) este de 1.62 metri, dacă fiecare bloc ar avea 1 metru în înălţime. Folosind proporţiile umane şi dimensiunile medii, asta înseamnă ca jucătorul are aproximativ 1.73 metri (5'8"). Acest lucru pare să fie confirmat într-un videoclip vechi făcut de Notch, menţionând că jucătorul are 1.7 metri în înălţime.
  • Jucătorul este capabil să care aproximativ 45 milioane de kilograme. Acest lucru a fost confirmat cu câte un "stack" de bloc de aur în fiecare slot din inventar şi purtând armură de aur şi ţinând în mână o sabie de aur, presupunând că un bloc măsoară un metru cub, şi de asemenea presupunând că aurul este cea mai densă substanţă în joc (19,300 kg/m³ în realitate). Substanţe fictive ca Piatra Sfârşitului nu pot fi niciodată mai dense.
  • Steve poate să îşi ţină respiraţia sub apă pentru 10 secunde în realitate. Transformând timpul din realitate cu timpul din joc ar însemna că Steve îşi poate ţine, de fapt, respiraţia pentru aproximativ 11 minute şi 40 secunde.
  • Zombii poartă aceeaşi îmbrăcăminte ca şi Steve. Asta a dus la discuţia dacă zombii sunt de fapt cadavrele altor Steve din trecut.
  • Steve este dreptaci purtând armele în mâna dreaptă. Dar ochiul lui stâng este dominant, astfel că el trage ţinând cu mâna stângă stocul arcului său din mâna dreaptă. Un mod uşor de a vedea acest lucru este să te pregăteşti să tragi cu arcul şi să apeşi F5.
  • Steve este un Micro Mob împreună cu un Creeper setul de Lego 21102 LEGO Minecraft Micro World.

[edit] Vezi şi

[edit] Referinţe

  1. Zombie Town by Notch showing the human mob and player arm movement