Namespaces

Variants

Share

Share
Views
Actions

Survival/cz

From Minecraft Wiki

Mód Přežití je herní mód Minecraftu, kde můžou hráči sbírat suroviny, stavět bojovat s moby, s hladem a objevovat krajinu. Je to nyní hlavní zaměření tvůrců Minecraftu a jeden ze dvou hratelných módů (další je kreativní).

Hráči zde mají inventář, do kteréhou mohou sbírat věci. Tyto věci mohou být kombinovány užitím receptů k vyrobení nářadí a jiných věcí. Tento proces je někdy nazýván "kraftění". Většina receptů vyžaduje pracovní stůl. Hráči také mohou připravovat lektvary vařením.

Contents

[edit] Přežití ve hře jednoho hráče (SSP)

Přežití ve hře jednoho hráče je originální herní mód Minecraftu. Do verze Alpha byl SSP jediný možný mód vedle klasického kreativu na webu Minecraftu. SSP můžete hrát sami nebo s někým online, přičemž se dá hrát tak dlouho, jak dlouho jste oba připojení k internetu (je třeba přenášet data mezi počítači/serverem). V tomto módu je hráč jediným lidským představitelem ve hře.

[edit] Zaměření Hry

Od verze 1.0.0 je možné hru dokončit zabitím draka ve světě s příhodným názvem Konec. Toto jsou klíčové body při hraní Minecraftu za účelem dokončení:

  1. Hráč se objeví na světě, prozkoumává blízké okolí a hledá uhlí. Také je nutno nalézt si úkryt na noc.
  2. Hledání jeskyní a průrv, sbírání dřeva, zabíjení ovcí (získávání vlny), prasat, krav (získávání kůže).
  3. Výroba kamenných nástrojů, sbírání dalších věcí.
  4. Těžba v jeskyních s velkými zásobami rud, vody a lávy. Stavba útulného příbytku s pracovním stolem, postelí, pecí a truhlicí. Je třeba použít postel hned jak to bude možné (při stmívání), když potom zemřete, objevíte se u ní.
  5. Výroba železných nástrojů a brnění.
  6. Průzkum jeskyní za účelem těžby diamantů a následná výroba diamantových nástrojů.
  7. Hledání nebo výroba a následné vytěžení obsidianu.
  8. Stavba brány do záhrobí (můžete postavit i bez předchozích 2 bodů použitím věder s vodou a lávou, které naléváte do předem připravených forem tak, aby z obsidianu vznikl tvar brány). Vstup do brány.
  9. Nalezení pevnosti a spawneru blazů, je třeba z nich získat minimálně 15 blaze rodů.
  10. Návrat branou zpět, zabíjení endermanů a sbírání ender perel (minimálně 30).
  11. Výroba očí endu z blaze prášku a ender perel (je třeba 30).
  12. Hledání portálu do Konce za použití očí endu. Používejte tak, aby vám zůstalo 12 očí.
  13. Otevření portálu 12 očima a vstup do Konce.
  14. Zabití draka a průchod portálem. Objeví se titulky a vy jste dokončili hru.
  15. Po shlédnutí titulků nebo stisknutím klávesy Esc budete teleportováni zpět do normálního světa a můžete hrát celé věky.

[edit] Přežití pro více hráčů (SMP)

Je možné hrát s uživateli, kteří se připojí k centrálnímu serveru. Toto umožní interakce mezi hráči.

[edit] Minecraft servery

Existuje velký počet serverů s různým nastavením a záměrem. Některé stránky se specializují na poskytování seznamů různých serverů:

[edit] Historie

Inventář a výroba byly zavedeny po vytvoření generátoru nekonečného světa. Ve verzi Alpha byly také zavedeny různé biomy.

Varianta hry pro více hráčů byla vytvořena už ve verzi Alpha. Notch tehdy povolil omezenému počtu lidí z Minecraft IRC připojit se na první testovací server SMP. Přístupové heslo bylo ale prozrazeno a server se ihned zaplnil. První verze SMP byla zveřejněna 4. srpna 2010. Herní klient byl updatován a hráči se tak poprvé mohli připojit na IP adresu serveru a hrát zde.