Survival/cz

From Minecraft Wiki

Nová hra v režimu Přežití v Minecraftu. Ukazatele zdraví a hladu, stejně jako hotbar, jsou viditelné.

Režim Přežití je herní režim Minecraftu, ve kterém hráči musí sbírat suroviny, stavět stavby, bojovat s moby a hladem, a také objevovat okolí ve snaze přežít a prosperovat.

Hratelnost[edit | edit source]

Pracovní stůl, nepostradatelný pro každého hráče v režimu Přežití

V režimu Přežití má hráč inventář, v kterém může shromažďovat předměty. Tyto předměty je možné kombinovat použitím rozličných receptů k vytvoření nářadí a jiných předmětů. Tento proces je znám jako výroba. Většina výrobních receptů potřebuje pracovní stůl. Některé předměty nelze získat skrze výrobu a potřebují pec, aby mohly být přetaveny. Další výrobní procesy se používají spíše v pokročilejší fázi hry, například vaření, oprava a okouzlení.

Základní inventář v režimu Přežití.

V režimu Přežití může být hráč zraněn od prostředí a nepřátelských mobů (krom hraná na mírumilovnou obtížnost). Pokud je hráč dostatečně zraněn, tak zemře a vrátí se na svůj bod výskytu.

Když jsou zapnuty cheaty, hráč může přepínat do režimu Přežití napsáním příkazu /gamemode survival, /gamemode s nebo /gamemode 0.

Cíle[edit | edit source]

See also: Tutorials/Beginner's guide
Jeskyně a jí podobné, kde hráč najde mnoho surovin k "dokončení" hry.

Přesto, že je hra prezentována jako bez přednastavených cílů, tak má Minecraft základní strukturu. Při usilování o stavbu a rozšiřování svého úkrytu hráči sbírají různé předměty a suroviny, aby se zásobili, aby mohli útočit a bránit se. S mnoha předměty získávají přístup k dalším. Časem bude hráč cestovat do other/cz|Podsvětí či Endu, aby zde dokončil své cíle.

Hráč může dosáhnout v režimu Přežití "řádného konce", když porazí Ender draka, ale ve skutečnosti tím hra úplně nekončí; hráč tím získá trofej, obrovské množství zkušeností a opustí dimenzi Endu otevřenou pro budoucí využití. Dalším, spíše volitelným bossem je pak Wither, který se stane dostupným zhruba v polovině až pozdější fázi hry. Hráč také může zaujmout jakýkoliv postoj ke svému návrhu; jedním častým cílem je splnění všech předem daných achievementů.

Přežití pro jednoho hráče (SSP)[edit | edit source]

Přežití pro jednoho hráče je původní herní režim Minecraftu. SSP lze hrát online i offline do doby, do kdy je hráč připojen k internetu (který umožní stáhnout herní složky do počítače).

Přežití pro více hráčů (SMP)[edit | edit source]

Dva spolupracující hráči stavící úkryt v SMP.

Přežití pro více hráčů dovolí více hráčům připojit se k ústřednímu Minecraft serveru. To jim umožní hrát s ostatními, spolupracovat (nebo soupeřit) na honbě za splněním svých cílů v režimu Přežití.

Classic
0.24 SURVIVAL TEST Přidán režim Přežití v Testu přežití. Během tohoto období byla smrt permamentní, hráči se tedy nemohli znovuobjevit a úroveň/svět se musel restartovat, to platilo do doby, než se vytvořila složka pro ukládání hry.
Do poloviny Alphy, byl režim Přežití pro jednoho hráče jediným režimem, krom Classic režimu Tvoření.
Indev
0.31 January 29, 2010 Představena výroba.
Infdev
March 27, 2010 Smrt již není permanentní; hráč se může znovuobjevit.
Alpha
1.0.15 Přidán multiplayer. Původně Notch dovolil pouze omezené množství lidí z Minecraft IRC kanálu, aby se účastnili prvního testu SMP. Tito pozvaní mohli pozvat další lidi k otestování tohoto režimu; heslo bylo nakonec prolomeno a server se rychle naplnil. Notch vydal první verzi SMP serveru 4. srpna 2010. Klient byl aktualizován, takže hráči mohli zadat IP serveru a připojit se.
Official release
1.3.1 SSP byl z technických důvodů zrušen. Namísto toho mohli hráči hostit server, který se mohl kdykoliv otevřít nebo uzavřít. Tato změna byla provedena pro snížení požadavků k opravě chyb dvou rozdílných částí Minecraftu za cenu lehce sníženého výkonu.
Pocket Edition Alpha
0.2.0 Přidán režim Přežití.
0.3.0 Představena výroba.
Console Edition
TU1 CU1 1.0 Patch 1 Přidán režim Přežití.

Problémy[edit | edit source]

Issues relating to “Survival/cz” are maintained on the issue tracker. Report issues there.

Viz také[edit | edit source]