Steak/cz

From Minecraft Wiki

Steak
Steak.png

Typ

Potravina

Obnovuje

Hunger.svgHunger.svgHunger.svgHunger.svg

Může být vařena

Ne

Stohovatelné

Ano (64)

První vzhled

Beta 1.8

Hodnota dat

dec: 364 hex: 16C bin: 101101100

Steak (také známý jako Pečené hovězí) je potravina vypadávající z krav a mooshroomů při jejich zabití ohněm nebo pečením syrového hovězího v peci. Každý steak obnoví 4 jednotky na ukazateli zdraví a 12,8 bodů sytosti.

Vaření[edit | edit source]

Přísady Recept » Výrobek
Syrové hovězí
+
Palivo

Coal (Item)

Alternativou může být zapálení krávy použitím křesadla a sebrání již upečeného steaku nebo použití vhodně očarovaného meče či luku. Velmi zřídka lze steaky nalézt po založení lesního požáru nebo v blízkosti lávových jezírek na povrchu.

Výhody[edit | edit source]

  • Jakmile získáte slušnou hromadu syrového hovězího, je výroba steaků s využitím pece a tyček vpravdě záležitostí několika vteřin.
  • Steaky obnovují nejvíce jednotek hladu a sytosti ze všech potravin, kromě pečeného vepřového, které má stejné hodnoty, a dortu, jenž obnovuje více jednotek hladu, ale významně méně sytosti.
  • Z krávy lze získat více steaků než vepřového z prasat a navíc kráva poskytuje kůži.

Nevýhody[edit | edit source]

  • Stejně jako u syrového hovězího i dostupnost steaků je závislá na přítomnosti krav a mooshroomů v okolí, což může - v závislosti na biomu, kde se hráč spawne - vyžadovat rozsáhlé cestování. Nicméně jakmile jednou naleznete dvě krávy můžete je chovat a získat tak nekonečnou zásobu hovězího i steaků.

  • Textura steaku byla původně texturou pečeného vepřového. To se změnilo s verzí Beta 1.8 Adventure Update, kdy byly k potravinám přidány steak a kuře. Textura pečeného vepřového se pak změnila na světlejší verzi stejného základního tvaru.

  • Steak byl představen ve verzi Beta 1.8 jako výsledek pečení syrového hovězího, nové potraviny vypadávající (k již padající kůži) z krav.
  • Před verzí Beta 1.8 byla ikona steaku používána pro pečené vepřové. (Ikona pečeného vepřového byla upravena na světlejší kus masa.)