Sponge/cz

From Minecraft Wiki
Mods and Creative Mode
This item can only be used if you are using Mods or Creative Mode.

Sponge
Sponge.png

Transparency

No

Luminance

No

Blast resistance

3

Tool

This block can be broken with any tool, but a sword is the quickest; however it still takes double damage

Renewable

No

Stackable

64

Flammable

No

Drops

Itself

Data value

dec: 19 hex: 13 bin: 10011

Name

sponge

Houba je pozoruhodný blok v Classic a Indev za svojí schopnost vysát vodu v oblasti 5x5x5.

V Minecraft verzích počínaje Alpha je čistě dekorativní blok a pouze v Creative Mode nebo za pomocí Cheatu je možno houbu získat.

Houba je typ stavebního bloku, který byl přidán updatem 0.0.19a (20. červenec 2009) [1] Houba byla dočasným rešením zaplavovaní počas práce na finálnim enginu vody.[2]. Zároveň se houba využívala jako žlutý typ pixelu, než byla přidána žlůtá vlna.

Od verze Beta 1.8, je houba dostupna v Creative Mode, ale nic nedělá. Nedá se získat v módů přežití - pokud nepoužíváte inventární hacky, nebo módy, jako ku příkladu bacteria.

Využití houby se možná zmnění v nasledújícim updatu. [citation needed]

Vlastnosti[edit | edit source]

Houba nepotřebuje světlo k prežití a nerozkládá se (v zarazení updatu 0.0.19a se rozkládála, ale to bylo zmněneno do 50 minut od vydání.

Využití (Creative a Indev)[edit | edit source]

Ako pomůcka pri stavění[edit | edit source]

Houba, díky své jediněčné vlastnosti vysát vodu ze svého okolí (5x5 bloků), je vynikajíci pomůckou - jeji využití ocení hlavně stavitelé podzemních základen, domů, atd... Po dokončení stavby houbu snadno odstránite.

Ako prostředek proti grieferům[edit | edit source]

Houba může být ukrytá uvnitř stěn, dlážky, atd... ako ochrana proti grieferům. Může být použita na jejich zpomalení a zmatení počas pokusu, třeba o zatopení podzemních prostor, pričem budou zpomaleni a chyceni.

Uses (Alpha and later)[edit | edit source]

As a redstone tool[edit | edit source]

Note: This trick has apparently been removed as of 12w07a, making Minecraft 1.1 the last official version with which this is usable.

A sponge can be used as a redstone object for updating blocks. If you place a sponge next to a block that needs to be updated, then remove the sponge, all blocks within a 5x5x5 range will be updated. This can be VERY useful for redstone builds using the BUD (Block update detector) switch, especially that it also updates areas whenever it is pushed by a piston.

Trivia[edit | edit source]

  • The code used to make sponges absorb water still partially exists in the current version, but the code that actually removes the water blocks (and prevents water from flowing back into the dry zone) no longer exists, meaning that the sponge does nothing.

References[edit | edit source]

  1. http://notch.tumblr.com/post/126684752/client-0-0-19a-is-up-a-server-update-is-required
  2. http://notch.tumblr.com/post/126715731/sponges-wont-vanish-randomly-now-and-glass-looks