Snow (layer)/cz

From Minecraft Wiki

Snow (layer)
Snow.png
Grassy Snow.png

Transparency

Ano

Luminance

Ne

Blast resistance

0.5

Tool

Renewable

Ano

Stackable

Ano (64)

Flammable

No

Drops

  • Snowball
    (2–9) (jedna za jednu vrstvu, plus jedna navíc)
Data value

dec: 78 hex: 4E bin: 1001110

Name

sněhová_vrstva

Sníh (Povrchový sníh v Pocket edici) je krycí blok, který se většinou objeví při sněžení.

Zisk[edit | edit source]

Zničením sněhu lopatou poskytne dvě sněhové koule plus ještě jednu přídavnou sněhovou kouli za každou vrstvu sněhu (tzn. tři vrstvy se rovnají čtyřem sněhovým koulím). Pokud je sníh zničen něčím jiným, než lopatou, nic z něj nevypadne.

Block
Snow (layer)
Hardness 0.1
Tool
Breaking time[note 1]
Hand 0.5
Wooden 0.1
Stone 0.05
Iron 0.05
Diamond 0.05
Golden 0.05
  1. Times are for unenchanted tools in seconds.

Sníh roztaje, pokud je poblíž světla úrovně 12 a výše. Pouze v Pocket edici roztává na slunci.

Přirozený výskyt[edit | edit source]

Sníh se přirozeně vyskytuje v biomech ledových plání a ledové taigy, a také v biomu extrémních kopců nad výšku 95 metrů.

Sněžení[edit | edit source]

Vyskytuje se v sněžných biomech a ledových biomech na různých úrovních namísto deště. Zatímco sněží, sníh se objevuje na náhodných neprůhledných blocích se světlem úrovně 10 a níže, s výjimkou baleného ledu. V Pocket edici se přirozeně hromadí sněhové vrstvy během sněžení a uvnitř rostlin.

Sněžní ochránci[edit | edit source]

See also: Snow farming

Sněžní ochránci tvoří sněhovou cestu ve sněhových, ledových a některých středních biomech, nebo také ve vlhkách biomech v Pocket edici.

Výroba[edit | edit source]

Ingredients Crafting recipe
Snow

Využití[edit | edit source]

Pokud je sníh na travnatém bloku nebo na myceliu, tak se trává změní v bílou. Sníh nezničí zorané ani zavlažované oblasti, a ani nebude chránit tato zoraná pole proti pošlapání. Gravitací ovlivěné bloky jako jsou písek a štěrk nespadnou na blok pod sebou, pokud je na něm sníh, ale rozbijí se, pokud spadnou na sníh.

Pocket edice[edit | edit source]

V Pocket edici může být sníh položen do květin, hub a vysoké trávy, přičemž se normálně hromadí a lze ho získat. Sníh je ovlivněn gravitací a spadne, pokud nebude podpěru.

Číselné hodnoty[edit | edit source]

Sníh má ID minecraft:snow_layer a je dále definován svým svým datem blokem. Sníh má také stav bloku, který je očekávaný jako náhrada za funkci dat bloků v budoucí verzi.

Data bloku[edit | edit source]

See also: Data values

Snow (layer)/cz/DV

Stav bloku[edit | edit source]

See also: Block states

Snow (layer)/cz/BS

Snow (layer)/cz/video

Alpha
1.0.4 Sněžení bylo do map přidáno pouze v zimním režimu. Při vytvoření nového uložení měla mapa šanci 1 ku 4, že bude celosvětově sněžit. Při padání sněhu na nekrytou zemi se na ní vytvořily tenké vrstvy sněhu.
1.0.5 Hráč mohl lehce získat sníh položením bloku vody. Když to udělal, hráč obdržel velké množství sněhových koulí s minimálním úsilím. To bylo opraveno ve verzi Alpha 1.0.5_01.
1.2.0 Vzhledem k chybějící vlastnosti v Halloweenském updatu se sníh negeneroval.
Beta
1.5 Generování sněhu se vrátilo jako část nového počasí. [1]
Sníh se nyní může objevovat v arktických biomech.
1.8 Sněžné biomy byly dočasně odstraněny, protože se je Notch snažil vylepšit.
Official release
1.0.0 Sněhové biomy byly znovupřidány.
1.1 Sníh se objevuje jak v arktických, tak v tundra biomech.
1.3.1 12w21a Sníh bylo možné vytvořit v inventáři kreativu.
1.5 13w05a Sníh může být vytvořen a je získatelný v režimu Přežití. Je možné skládat sníh do vrstev vyšších než jedna vrstva.
1.8 14w28b Počet sněhových koulí, které ze sněhu vypadly, byl zvýšen z 1-8 na 2-9. To záleží na tloušťce.
Pocket Edition Alpha
0.3.0 Přidán sníh do generování světů.
0.8.0 Přidán sníh do inventáře kreativního režimu.
0.12.1 build 1 Sníh lze nyní stavět do několikanásobných vrstev.
Sníh je nyní ovlivněn gravitací. Lze jej vložit do květin, hub a vysoké trávy.
Sníh je možný získat použitím lopaty. Dříve byl sníh těžen jako kterýkoliv hlínový blok.
Console Edition
TU1 CU1 1.0 Přidán sníh.

Chyby[edit | edit source]

Issues relating to “Snow” or “Snow layer“ are maintained on the issue tracker. Report issues there.

  • Snín může být navrstven do plného bloku vedle kaktusu, aniž by byl kaktus zničen.
  • Položením pochodní na sníh je sníh nahrazen pochodní.
  • Sníh na bloku písku duší zapříčíní chování tohoto bloku jako bloku normálního.
  • Sněhové vrstvy od 2 do 7 vrstev zabraňují výskytu nepřátelských mobů.
  • Jelikož sněhové vrstvy se řídí v Pocket edici gravitací, tak při položení nepodpěrného bloku pochodeň) na podpěrný blok se při zničení podpěrného bloku vrstva sněhu zřítí, stejně jako jiné gravitací ovládané bloky, například písek.
    • Pocket edice má částice, které padají pod jedním podpěrným blokem a varují tak hráče od bloků, jež na ně mohou spadnout. Při přirozeně se vyskytnutých stromech se zasněženým listím, listí vypadá jako kousky sněhu padající ze sněhové vrstvy.

Odkazy[edit | edit source]

  1. http://notch.tumblr.com/post/4746701552/minecraft-beta-1-5-and-some-thoughts-on-this-blog