Rotten Flesh/cz

From Minecraft Wiki

Shnilé maso
Rotten Flesh.png

Typ

Jídlo

Obnovuje

Hunger.svgHunger.svg

80% šance na otravu z jídla

Může být vařena

Ne

Stohovatelné

Ano (64)[1]

První vzhled

Beta 1.8

Hodnota dat

dec: 367 hex: 16F bin: 101101111

Shnilé maso je jídlo získatelné ze zombie a Zombie Pigmenů. Snězení obnoví 20% z ukazatele hladu, avšak je zde 80% šance na otravu z jídla. Jakmile se otrávíte, ukazatel hladu zezelená a kolem vás budou poletovat nazelenalé bublinky. Otravu je možné vyléčit vypitím mléka. Shnilé maso nelze vařit, ve výrobě je nepoužitelné, nicméně léčí vlky bez toho, aby se otrávili nebo byli zraněni.

Výhody[edit | edit source]

  • Shnilé maso je poměrně snadno sehnatelné, jakmile získáte meč/luk a brnění, protože zombie jsou běžnější než pasivní mobové.
  • Shnilé maso může být dobrou nouzovou potravinou, když vám dojdou jiné zdroje, požité ve vysokých dávkách utiší více hladu, než vezme otrava.
  • Shnilé maso je vhodnější ke krmení a množení vlků než jiná masa, protože vlci nemají ukazatel hladu a navíc jsou imunní vůči otravě z jídla.

Nevýhody[edit | edit source]

  • Shnilé maso má 80% šanci vyvolat otravu z jídla, třicet vteřin ubývá sytost 3x rychleji.
  • Shnilé maso obnovuje pouze dva body hladu.
  • Zabíjení zombií kvůli shnilému masu může být pro špatně vybavené hráče nebezpečné.
  • Shnilé maso obnovuje méně sytosti než jiná masa.

Použití v boji[edit | edit source]

Pokud máte v ukazateli 6-12 dílků, dobrou taktikou je schovat se do zákrytu a kousek sníst, když jste hladoví, během boje se Skeletonem nebo jiným mobem. Ačkoli tím moc hladu nezaženete, je to dobrý prostředek k udržení nasycení (za účelem pokračování regenerace) během útoku, což vás udrží naživu. Jakmile boj skončí, nejspíš si budete muset zobnout něco výživnějšího, kvůli otravě jídlem.

  • Než bylo přidáno shnilé maso vypadávala ze zombie pírka. Bylo to proto, že pírka byla přidána před slepicemi, a tak nebyla jiná možnost, jak je získat.
  • Ve verzích Alpha a Beta, Zombie Pigmeni dropovali místo shnilého masa a zlatých nugetů pečené vepřové.
  • Od doby, kdy pití mléka zastavuje účinky všech lektvarů se dá shnilé maso jíst bez 30 vteřinové otravy.
  • Od verze 1.2.5 se v peaceful módu může jíst shnilé maso bez rizika otravy.
  • Za shnilé maso se ve snapshotu 12w21a daly koupit smaragdy.

Reference[edit | edit source]

  1. http://www.minecraftforum.net/news/195-pax-party/