Redstone Ore/cz

From Minecraft Wiki

Redstone Ore
Redstone Ore.png

Transparency

No

Luminance

Yes, 9 (when updated, clicked, or stepped on)

Blast resistance

15

Tool

Renewable

No

Stackable

Yes (64)

Flammable

No

Experience

Mined: 1–5
Smelted: 0.7

Drops

4–5
Redstone

Data values
Normal
dec: 73 hex: 49 bin: 1001001
Glowing
dec: 74 hex: 4A bin: 1001010
Name
Normal
redstone_ore
Glowing
lit_redstone_ore

Ruditová ruda je ore/cz, která vytváří Redstone/cz, a která se objevuje ve světě . Ruditová ruda je smyšlená ruda, která vede signál a je magnetická, může být využita pro circuitry a compass/cz. Tato ruda se dá nejvíc naleznou v okolí 10 kostek nad bedrock/cz.

V plné verzi Minecraft rudit "vyhodí" 4 až 5 kousků ruditového obvodu při vykraftění iron pickaxe nebo lepší. Z ruditové rudy může vypadnout 4 až 8 blocků. Avšak při nalezení této rudy je velká šance na nalezení i více kusů.

Pokud hráč klikne levým nebo pravým tlačítkem na entity/cz nebo na něj šlápne, ruditová ruda bude vydávat světlo o síle 9 po dobu zhruba 47 sekund.

Ruditová ruda se nachází zhruba od hloubky 16. Pod vrstvou 14 je možné jí najít v 1.025% kamene. K dispozici je v průměru 24.8 reditové rudy na chunk.

Ruditovou rudu, aniž by se rozbila na rudit, lze získat kraftěním krumpáčem s vylepšením Silk Touch enchantment.

Tavení[edit | edit source]

Name Ingredients Smelting recipe
Redstone Redstone Ore +
Any fuel

Poznámka: Ruditová ruda (bez vypadnutí ruditu) může být vytěžena pouze krumpáčem s vylepšením Silk Touch. A proto je tavení rudy více neefektivní oproti její těžbě.

Síla[edit | edit source]

Při kontaktu s ruditovou rudou se blok rozsvítí stejně jako ruditová pochodeň červenou barvou na několik vteřin. Ruditová ruda může být rozsvícena i jinými moby, kteří s ní přijdou do kontaktu. Může být také využita v kombinaci s pressure plates(tlaková deska) pro vytvoření vchodu do stropu nebo zdi. Občas může být problémem vytvořit past, pokud nesplyne s ostatními materiály jako je dřevo nebo cihla nebo kamení. Rudit také nemusí fungovat, když se hráč na pasti plíží.

Poznámka: Zajímavostí je, že Ruditová ruda nepohání písty, dráty nebo jiné obvodové části.

Alpha
1.0.1 Ruditová ruda přidána Seecret Friday Update 3. Doba kraftění trvala déle než u ostatních rud. (4.5 vteřiny se železným krumpáčem).
Beta
1.9pre6 Čas těžby snížen - je stejný jako u těžby ostatních rud.
Official release
1.3.1 12w22a Těžba rud dává hráči zkušenostní body. Za jeden stack rudy je zhruba 10 levelů.
Pocket Edition Alpha
0.4.0 Ruditová ruda přidána do Kreativního modu.
0.8.0 Z ruditové rudy vypadává redstone/cz , když je vytěžená.

Problémy[edit | edit source]

Issues relating to “Redstone Ore/cz” are maintained on the issue tracker. Report issues there.

Poznámky[edit | edit source]

  • Když byly do hry přidány některé z ruditových položek, neměly officiální název. Ve verzi Alpha 1.0.4, 9.července 2010, bylo jméno Redstone dáno Notch po požadavcích komunity.
  • Se Silk Touch enchantmentem, může být tato ruda sebrána jako předmět. Může být tavená v jednotlivé obvody, ale lepší by bylo jej využít pro dekoraci, obzvláštně pro svou zářivost.
  • Blok zareaguje, když se na něj šlápne, což může mít užitečné pro tvoření pastí a tajných vchodů. To samé platí, když se na blok klikne pravým tlačítkem.
  • Coal/cz je běžnější než tato ruda, ale technicky vzato, ruditové ložisko je více obsáhlé, když jste dost hluboko. A to až 1.5x víckrát než železo a z každého ložiska ruditu vypadne 4-5 ruditových obvodů.
  • Jako u ostatních rud, i tato ruda je stavěna horizontálně. Je často blízko lava/cz jezer.
  • Ruditové ložisko lze najít v Pocket Edition/cz a lze jí vytěžit jako obvod, ale ten se dá využít prozatím pouze na hodiny, kompas a zrychlovací koleje.
  • Rudit, uhlí, lapis lazuli, diamant, Netherový křemen a emeraldová ruda jsou rudy, které potřebují Silk Touch enchantment, aby mohly být vytěženy jako blok.
  • V Kreativu jsou Ruditová ložiska a Glowing Redstone Ore považovány za odlišné bloky.
  • Rudit je jediná ruda, kterou lze najít ve světě Minecraftu, ale ve skutečnosti neexistuje.
  • Jeden podobný materiál v reálném životě se jmenuje železný oxid (rust), červeně vypadající kámen s malou vodivostí, stejně jako ruditové ložisko.
    • Nicméně, měď je realističtější a vede elektřinu stejně.
  • V Pocket Edition/cz, stání na ruditovém ložisko nic neaktivuje.

K nahlédnutí[edit | edit source]