Share

Share

IntroAchievements.png

Rail/fin

From Minecraft Wiki
Jump to: navigation, search
This page is a work in progress.
Refrain from making major edits to it until this page is finished.

This page is part of the Finnish translation project.
Rail
Rail.png

Type

?

Physics

?

Transparency

?

Luminance

?

Blast resistance

3.5

Hardness

0.7

Tool

?

Renewable

?

Stackable

N/A

Flammable

No

First appearance

Minecraft Infdev (June 18, 2010)

Drops

Itself

Name

rail

'Rails' (tunnetaan myös nimellä 'Minecart Tracks' ) ovat Non-Solid lohkot ensin nähty ensin "Seecret perjantai Update" ja Infdev.Lohko on useita sprite riippuen niiden suunnan, kun vahvistetut. Ne näkyvät 2D kuvan suoralla radalla pelaajan käsi. Kappaleet eivät näy missään luonnon kartalla, lukuun ottamatta hylättyjä kaivoskuilut löytyy Adventure Update. Nyt kappaleet voidaan muotoillun Infdev, Alpha ja Beta -tilassa. Vuonna Beta 1.5 päivitys, Powered Rail ja Detector Rail lisättiin.

Radan tavoitteena on tarjota jota pitkin Minecart t voivat liikkua helposti.

Raidan rakenne muuttui vuonna Halloween päivitys.

Tapahtuma[edit | edit source]

Vuonna Abandoned Mine Shaft n, rikki osat kiskot ovat melko yleisiä, ja ne löytyvät lattialle.

Crafting[edit | edit source]

16 kappaleen kappaletta voidaan muotoillun 6 Iron Harkkojen t ja 1 Stick ja kuvio alla:

Ainesosat

Input »Output - Iron Harkkojen t + Stick Template:Grid / Askartelu Taulukko

Käyttäytyminen[edit | edit source]

Kaksi suoraan vieressä kappaleet liittää inline toisiinsa automaattisesti. Jos kaksi kohtisuorassa kappaleen kappaletta tavata, raita kytkemällä ne muuttuu käyrä.

Jos radan johtaa jopa yhden korttelin korkea hylly, pala vasten asetettiin hylly muuttuu ramppi jos toinen raita on asetettu päälle kielekkeelle.

T risteyksissä voidaan virtansa Redstone piirit ja niiden suunta voi muuttua kytkimet jos ei ole epäselvyyttä 2 suuntiin vaihtaa. Erilliset kappaleet noudattaen vieressä mutta seuraavalle tasolle alempaan tai ylempään voi joskus aiheuttaa ongelmia. Koska ei ole olemassa virallista rautatie liittymissä, kytketään T risteykset ovat ainoa tapa, jolla pelaaja voi olla raita, joka johtaa useampaan suuntaan kuin edestakaisin. Harvoissa tapauksissa, kaareva rataosuuksilla ei muuta ulkonäköä, kun niiden suunta on muuttunut. Jos kappale kytkinmekanismia näyttää selittämättömästi rikki, testata sen ajamalla koriin radalla sijaan tarkastelemalla kuinka radalla näyttää suuntautunut. Redstone piirit ei vaikuta normaaliin radan korttelin tai raidan rampit.

Jos vesi virtaa vastaan radalla, se poistaa sen ja pudota radan voimavarana, samanlainen Torch es. Lava poistaa myös kappaleita, mutta resurssi lähes aina myös tuhota kuuluvat laavaa.

Collision Glitch[edit | edit source]

Kun koriin liikkuessa käyrän, se hetkellisesti menettää törmäyksen ennen poistumista käyrä. Näin ollen, jos lohko on sijoitettu heti käyrän sijasta radan pala, vaunu vaiheittain läpi. Tätä voidaan hyödyntää tehdä minecarts näennäisesti ilmene mitään, tekemällä reikä alla. On syytä huomata, että koska minecarts matkustaa vinosti kaarteissa, se voi huomaamatta reikä jos se on tarpeeksi nopeutta, ohita sen yli, jos reikä on 1x1. Tämä voidaan välttää estämällä puolin. Se ei ole suositeltavaa käyttää tätä menetelmää peräkkäin, koska koriin hidastuu paljon. Jokainen istuu korissa todennäköisesti edellyttää tukehtumisen.

Lounais-sääntö[edit | edit source]

Ei-kaariradan risteyksiä, minecarts aina matkustaa etelään tai länteen (kuten kuvassa on esitetty alla). Tämä on yleisesti nimitystä Lounais-sääntö.

none | thumb | 300px

Tämä sääntö koskee myös T-risteyksissä, ja määrittää, mihin suuntaan käyrä risteyksessä kohtaavat kun jännitteettömiin. Voit käyttää tätä Orientoitukaa.

none | thumb | 300px

Downhill sääntö[edit | edit source]

Ei-kaariradan risteyksiä minecarts liikkuu aina alamäkeen, jos voivat. Tämä tunnetaan alamäkeä sääntö ja ohittaa lounaaseen sääntö.

none | thumb | 300px

Ramp puhdistuma / yksisuuntainen vaikutus[edit | edit source]

Lohko yläpuolella radalla alamäkeä lopussa ramppi estää minecarts matkustamasta rinnettä alas, mutta ei ylös.

  • Jotta minecart siirtyä alas lävistäjä tunneli, on oltava yhtä paljon välys pelaaja tarvitsee kävellä sitä.
  • Tämä vaikutus voidaan sallia minecarts matkustaa vain yhteen suuntaan, estää Runaway kärryt menemästä takaisin käynnistää mekanismeja ja jammailua niitä.

thumb | 250px

Curve Risteykset[edit | edit source]

Jos suoralla radalla pala johtaa käyrän lohkon ja ei ole kiinnitetty käyrä, Minecart ajaa yli kuilu ja edelleen mennä suoraan yli käyrän.

Erityisesti minecart voi ylittää normaalin 8 & nbsp; m / s nopeusrajoitusta se hyppää yli kuilu. Esimerkiksi sijoittamalla risteyksiä joka toisella korttelin suoralla radalla, on mahdollista matkustaa 10 & nbsp; m / s suorassa linjassa (mutta se on erittäin epämiellyttävä ratsastaa).

none | thumb | 300px | kaavio miten Minecarts matkustaa mukaan seurata käyriä.

Muita esimerkkejä[edit | edit source]