Pumpkin/cz

From Minecraft Wiki

Pumpkin
Pumpkin.png

Transparency

Částečně (světlo z bloku)

Luminance

Ne

Blast resistance

5

Tool

This block can be broken with any tool, but an axe is the quickest

Renewable

Ano

Stackable

Ano (64)

Flammable

No

Drops

Itself

Data value

dec: 86 hex: 56 bin: 1010110

Name

pumpkin

Dýně je blokem, který se vyskytuje na trávě, v náhodném počtu v mnoha Overworld biomech, přestože někdy vzácně.

Zisk[edit | edit source]

Dýně lze vytěžit libovolným nářadím, ale nejrychlejší je sekyra.

Block
pumpkin
Hardness 1
Tool
Breaking time[note 1]
Hand 1.5
Wooden 0.75
Stone 0.4
Iron 0.25
Diamond 0.2
Golden 0.15
Sword 1
  1. Times are for unenchanted tools in seconds.

Přírodní výskyt[edit | edit source]

Dýně se mohou náhodně generovat v mnoha biomech v Overworldu.

Farma[edit | edit source]

Strategie farmy na dýně je stejná s melounovou. Zasazená semínka kmenu dýně jsou centrem, ze kterých po dozraní vyroste dýně na přilehlém volném bloku hlíny/trávy/zoraného pole. Pokud je dýně sklizena beze stonku, další dýně z něho znovu vyroste.

Dýňové stonky zaberou okolo 10 až 30 minut, aby plně vyrostly. Kostní moučku lze využít k urychlení růstu stonku, ale nikdy okamžitě nevyprodukuje dýni.

Využití[edit | edit source]

Helma[edit | edit source]

Dýni lze využít jako helmu bez jakkékoliv hodnoty zbroje, ale s funkcí umožňující hráči koukat na Endermena, aniž by byl vyprovokován. Při oblékání je zorné pole omezeno na vyřezaný obličej v dýni.

Stavba ochránců[edit | edit source]

Dýně lze využít k vytvoření Sněžného a Železného ochránce, jak je ukázáno níže. Sněžní ochránci potřebují bloky sněhu na tělo, zatímco Železní ochránci potřebují bloky železa. Dýně musí být položena jako poslední, jinak se ochránce neobjeví.

Návod na stavbu Železného ochránce

Návod na stavbu Sněžného ochránce

Výrobní přídavek[edit | edit source]

Umístění[edit | edit source]

Dýně nelze položit bez bloku pod ní, ale zůstane ikdyž je blok pod ní později vytěžen. Když je položena, automaticky se otočí k hráči. Pokud je dýně odtlačena pistonem, rozbije se. Dýně také nelze položit na průhledné bloky.

Pumpkin/cz/video

a
1.2.0 Přidány dýně.
b
1.2 Dýňové helmy se otočily s pohledem vzad. I přes špatné textury to vypadalo, že hráč viděl tak, jak měl. Podobně to bylo s dýněmi v inventáři, kde byly převrácené..
1.5 Chyba s otočením helmy byla opravena.
1.8 Dýně se staly obnovitelným zdrojem, mohou se objevovat v bažinatých biomech, a je možné pěstovat dýně stejným způsobem jako melouny. Štoly mohou obsahovat dýňová semínka, což vytváří další cestu k pěstování dýní. Enderman se nestane nepřátelským, když na něj koukáte skrze helmu z dýně.
r
1.0.0 Možnost vyrobit dýňová semínka z dýně byla přidána. To tvořilo pěstování dýní mnohem snažší.
Sněžný ochránce může být vytvořen položením dvou bloků sněhu na sebe a následným položením dýně na oba bloky.
1.1 Dýně již nepotřebují zorané pole k růstu.
1.2.1 12w08a Dýně lze využít k výrobě Železných ochránců.
1.4.2 12w37a Z dýní lze upéct dýňový koláč.
1.4.2 Někteří kostlivci, zombie pigmani a kostlivci-čarodějové, mohou nosit dýně na hlavě, pokud je Halloween.
1.8 14w04a Dávkovač lze využít k položení dýní na aktivaci Železného a Sněžného ochránce.
pa
0.8.0 build 2 Přidány dýně.
0.9.0 build 1 Dýně se přirozeně nevyskytují.
Console Edition
TU1 Přidány dýně.

  • Dýně je jedinou helmou, která hráči zčásti zakrývá výhled.
  • Nemrtví mobové (kromě Čarodějů) a Pavoučí žokej mají šanci, že se objeví s dýní na hlavě (nebo s ještě vzácněji Svítící dýní) 31. října (Halloween). Zatímco zombie a kostlivci normálně hoří na světle, tak když nesou tuto helmu, nic se jim nestane. Všimněte si také, že z mobů nic nevypadne, když zemřou.