Share

Share

Pig/dk

From Minecraft Wiki
< Pig
Jump to: navigation, search

This page is part of the Danish translation project.
Pig
Pig.png
Health points

Survival Test: Heart.svgHeart.svgHalf Heart.svg
Other: Heart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svg

Spawn

uigennemsigtig block med (Minimum) to meter over dem

Drops

skinke

Experience

1-3

Sounds Idle
Death
Network ID

90

Savegame ID

?

Grise er passive væsner der kom for første gang i Survival Test mode. Hovedformålet med grise er forsyning af rå kødstykker, og derfor en fornyelig mad kilde. Grise er 1.1875 blokke høje, 0.625 blokke bredde og 1.25 blokke lange.

Opførsel[edit]

Grise vandrer omkring uden noget mål. Når de kommer til en forhindring, vil de ofte forsøge at komme forbi ved at hoppe over. Hvilket føre til en underlig opførsel når der er noget de ikke kan komme over (Tilfældig fortsættende hoppen). De forsøger ikke at undgå vand, Og man ser tit flere grise der svømmer omkring i en sø eller lignende. Hvis du står i nærheden af en gris, vil den vende hovedet mod dig i et par sekunder, og derefter fortsætte sin vandren. Grise dukker tit op i grupper på 3-4. ligesom all andre passive væsner, går de fuldstændig tilfældigt omkring.

Information & History[edit]

  • Standard væsnet som en monster skaber laver er en gris, hvilket er grunden til at hvis en monster skaber placeret af en spiller, vil den lave grise med et lys niveau på 9 eller højere indenfor en radius på fem blokke af laveren.
  • Man kan ride på grise med en saddel, men man kan ikke bestemme hvor den går hen.
  • I Beta 1.5, er der en præstation for at ride en gris ned fra en bjergtop.
  • Hvis man rider en gris ind i en portal, ligesom med alle transportmidler, vil efterlade dig fastsiddene i portal animationen. Hvis du lukker minecraft og genstarter, kommer du ind i et frisk genereret helvede område. Hvis du dør, vil du miste dit tidligere helvede.
  • I Beta 1.5, vil en gris der bliver ramt af et lyn bliver transformeret om til en zombie Grisemand.[1]
  • En monster laver på en Sammenspils server vil altid have en miniature gris inde i sig, ligemeget hvilket væsen den laver. [2]
  • Efter Beta 1.5, hvis man sætter ild til en gris og den dør af det, vil den istedet give et stegt kødstykke, Dog kan man ikke se at den får skade.

Udseende[edit]

En gris der kigger på spilleren.
  • grise, ligesom får og creepere har en sepereret panser fil (saddlen), men dukker ikke op med den.
  • Den originale pig textur har sine øjne tættere sammen.

Givet ved død[edit]

Overlevelses test

Alpha

Beta/dk

Fejl[edit]

  • Hvis en gris bliver ramt af et lyn (eller tæt nok på lynet til at få skade) vil grisen simpelthen forsvinde uden at man kan se den får stød , skade eller forvandler sig (om til en zombie grisemand) og vil ikke forvandle sig eller give noget ved død.
  • Hvis du slår en gris med en saddel (ved at venstre klikke) vil det give normal skade men vil også placere sadlen på grisen.
  • Hvis du "gemmer og lukker" mens du rider på en gris "Saving Chunks" baren vil ikke fylde ordentligt op og vil stoppe med at fylde op og se ud til at være frosset før den pludselig åbner hovedmenuen (uden at baren fyldes mere op)

Refererencer[edit]