Nether Quartz Ore/cz

From Minecraft Wiki

Nether Quartz Ore
Nether Quartz Ore.png

Typ

Pevný blok

Fyzika

Ne

Průhlenost

Ne

Svítivost

Ne

Odolnost proti výbuchu

15

Nářadí

Grid Wooden Pickaxe.png

Obnovitelné

Ne

Seskupitelné

Ano (64)

First Appearance

13w01a

Data value

dec: 153 hex: 99 bin: 10011001

Název

quartz_ore

Křemenná ruda je nerost vyskytující se pouze v netheru a je zde jediný nerost. Byl přidán v aktualizaci Redstone Update (verze 1.5). Když se vytěží, vypadne z něj křemen, který se používá k výrobě ruditového porovnávače, čidla denního světla nebo bloku křemene. Stejně jako uhlí, rudit, diamant, smaragd a lapis lazuli i křemen přidává po vytěžení body zkušenosti a lze ho těžit s okouzlením Štěstí a Jemný dotek. Těžba nerostu bez Štěstí produkuje pouze jeden křemen na blok.

Křemen se zdá být velmi běžný, ale je vzácný asi tak jako železná ruda ve světě. Ale v netheru jsou větší duté prostory (jeskyně), takže vidíte větší část a také více rud. To dělá z křemene rudu velmi snadnou pro nalezení. Je taky na každé úrovni. Průměrné rozmístění křemene je asi 79 bloků na chunk!

Jako tavící ingredience[edit | edit source]

Ingredience Vstup » Výstup
Nether Quartz Ore

Pozor! Pokud chcete získat křemennou rudu, musíte ji vytěžit krumpáčem s okouzlením Jemný dotek.

r
1.5 13w01a Přidána křemenná ruda.
13w01b Křemennou rudu lze přetavit v peci pro vytvoření křemene.

Otázky[edit | edit source]

Issues relating to “Nether Quartz Ore/cz” are maintained on the issue tracker. Report issues there.

Podrobnosti[edit | edit source]

  • Křemenná ruda je první a současně jediný nerost, který se nachází v netheru..
  • Toto je první nerost, který není založen na kameni ale na netheritu.
  • Na bloku křemenné rudy jsou vidět široké bílé a dlouhé pruhy nebo naopak malé tečky, což není u nerostů normální.
  • Narozdíl od netheritu se oheň na křemenné rudě nevytváří.
  • Přestože byla křemenná ruda vytvořena až po netheritu, má vyšší odolnost proti výbuchu. Netherit má odolnost proti výbuchu 2, zatímco křemenná ruda má odolnost proti výbuchu 4.
  • Protože se dají na křemenné rudě celkem snadno vydělat body zkušenosti, je používána k farmaření. Je to výhodnější než farmy u mobů, ale nelze to dělat pořád.
  • Křemenná ruda a smaragdové ložisko jsou jediné nerosty, které se vyskytují pouze v jednom biomu.
  • V české verzi Minecraftu jste si mohli všimnout chyby v názvu křemenné rudy. Místo křemenná ruda zde bylo křemenná runa.
Chyba - křemenná runa