Mushroom/cz

From Minecraft Wiki

Brown Mushroom
Brown Mushroom.png

Typ

Příměs
Blok

Obnovuje

Hunger.svgHunger.svgHunger.svg (při uvaření houbové polévky)

Může být vařena

Ne

Stohovatelné

Ano (64)

Luminance

Ano, 1

První vzhled

Classic 0.0.20

Hodnota dat

dec: 39 hex: 27 bin: 100111

Red Mushroom
Red Mushroom.png

Typ

Příměs
Blok

Obnovuje

Může být vařena

Ne

Stohovatelné

Ano (64)

První vzhled

Classic 0.0.20

Hodnota dat

dec: 40 hex: 28 bin: 101000

Houby mohou růst v tmavých jeskynních a na stinných místech. Jsou snadno dostupné v bažinách, krytých lesech, a na houbových ostrovecn biomech a v Podsvětí vzhledem k nízké úrovni světla. Mohou se také objevovat v lesích, džunglích a mega taiga biomech. Hnědá houba samotná navýší světlo ve vzdušném bloku, ve kterém se nachází, o jednu úroveň. Červené houby se objevují vzácněji, než jejich hnědé protějšky.

Zisk[edit | edit source]

Houby mohou být sebrány rukou a položeny na zem v úrovni světla pod 13 a nejsou přímo pod oblohou. (výjimku tvoří mycelium nebo podzol, kde houby zůstanou i pod úplným sluncem).

Houby rostou pouze v úrovni světla 12 a níže, výjimkou při položení je mycelium nebo podzol. Zde houby rostou bez ohledu na úroveň světla.[1] Hnědě a červené houby rostou stejnou rychlostí.[2]

Houbové farmy mohou být postaveny. Jednou metodou je použití kostní moučky na zasazenou houbu, která vyroste v obrovskou houbu za předpokladu, že jsou vysazeny na hlíně, bloku trávy, myceliu, nebo podzolu, a mají prostor k růstu. Houby vypadnou ze země, pokud přes ně přeteče voda, odtlačí je píst nebo úroveň světla přesáhne 12.

Jednotlivé bloky obrovské houby poskytnou malou houbu, když jsou rozbity hráčem. Bloky nemohou být vloženy do ohně a nejsou ovlivěny lávou.

Mooshroom jsou unikátními moby, kteří slouží jako zdroj na červené houby (když jsou ostříhány) a houbovou polévku (při "podojení" hráčem držícím misku).

Využití[edit | edit source]

Jako příměs[edit | edit source]

Name Ingredients Crafting recipe
Fermented Spider Eye Brown Mushroom +
Sugar +
Spider Eye

Mushroom Stew Red Mushroom +
Brown Mushroom +
Bowl

Rabbit Stew Cooked Rabbit +
Carrot +
Baked Potato +
Any Mushroom +
Bowl

Jako tavební příměs (Pouze v Pocket Edici)[edit | edit source]

Name Ingredients Smelting recipe
Rose Red Red Mushroom +
Any fuel

Classic
0.0.20 Přidány červené a hnědé houby.
Houby byly dekorativním předmětem, neměli žádné výrobní využití, a zůstávali v zemi po zasazení. Houby mohly být zasazeny kdekoliv krom na další houbu. Zůstávaly vysazeny i když byl blok pod nimi odstraněn.
0.24_SURVIVAL_TEST Snězení hub vyléčí Heart.svgHeart.svgHalf Heart.svg.
0.26 SURVIVAL TEST 8 Houby se nyní objevují pouze v podzemí.
? Snězení červené houby způsobovalo zranění Heart.svgHalf Heart.svg hráčově zdraví.
Indev
? Houby se objevovaly vzácně pod stromy nebo na tmavých místech plovoucích kontinentů v "Plovoucím" typu map.
Červené a hnědé houby nelze sníst samostatně, ale lze z nich uvařit společně s miskou houbovou polévku.
Alpha
1.2 S přidáním biomů a spoře osvětleného Podsvětí, se houby staly méně vzácnými.
Beta
1.6 Houby se mohou objevovat venku při průzkumu během noci, nebo v malém osvětlení, stejně jako se objevují pod stromy nebo útesy. Pokud jsou položeny pod úroveň světla více než 12, vypadnou ze země. Několik chybových hlášení zmiňuje, že houby rostou na vrcholu stromů, ale tento jev je velice vzácný.
Houby dostaly schopnost rychle se šířit pod úroveň osvětlení 13 na kterékoliv ploše, včetně ploch umístěných nahoru nebo dolů. Houby mohly být položeny o pevné, neprůhledné, bloky včetně dýní, pracovních stolů, pecí a truhel. Ačkoliv, když byly položeny na svítící dýni a světlit, nerostly kvůli světlu z těchto bloků.
1.8 Schopnost hub se rychle šířit, byla značně omezena - houba se šíří pouze, pokud je v okolí 9w x91 x 3h méně, než 5 stejných hub. Ačkoliv houbové farmaření se stalo jednodušší, protože kostní moučka mohla být použita na houby, aby vyrostla obrovská houba, z které spadlo několik obyčejných hub při "sklizni". Houby bylo také snadnější najít v novém bažinatém biomu pod liánami-pokrývajícími stromy.
r
1.0.0 Beta 1.9-pre1 Biom Houbové ostrovy přidán, obsahuje myceliové bloky a je obýván obrovskými houbami, Krávomůrkami, nezvykle červenými krávami s jejich červenými houbami, které jim rostly na zádech.
Beta 1.9-pre2 Nový výrobní recept, zahrnující hnědé houby, byl přidán. Každý recept může být vytvořen jednotkou cukru a pavoučího oka k výrobě kvašeného pavoučího oka.
1.7.2 13w36a Nový předmět (Podzol) umožňuje houbám růst nezávisle na úrovni světla.
pocketa
0.1.0 Přidány houby.
0.5.0 Lze nyní stavět houbové farmy.
Console Edition
TU1 Přidány houby.

  • Někdy houby nemůžete položit. To protože vyžadují určitou úroveň tmy, aby mohly být pěstovány. Ale houby mohou růst na myceliu nebo podzolu kdekoliv i během dne.
  • Červené houby jsou hodně podobné s houbou Amanita muscaria (Létající muchomůrka). Snězení Amanity muscaria způsobí blouznění a halucinace, pokud jejich psychotické efekty nebyly sníženy předvařením. Podobně tak červené houby v Minecraftu způsobují hráči zranění v Testu přežití.
  • Hnědé houby jsou častější, než červené houby v bažinách, a přesný opak je na houbových ostrovech, který obývají Krávomůrky, nosící červené houby na zádech, což je činí mnohem častějšími zde.
  • Houby jsou jedním z těch pár bloků, které Enderman může zvednout.
  • Hnědé houby obsahují velice malé množství světla, ale je tak malé, že k jeho postřehnutí je nutná úplná tma.
  • Pokud hráč (v režimu Tvoření) vstoupí do Temnoty na vrcholu Podsvětí, možná najde houby na vrcholu bedrock bloků.
  • Houby mohou často tvořit kruh okolo stromu kvůli stínu z listů stromů.

Odkazy[edit | edit source]

  1. http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=ALkf-b7MbBI#t=864s
  2. http://www.youtube.com/watch?v=J7AmGnpMCng