Namespaces

Variants

Share

Share
Views
Actions

Multiplayer/no

From Minecraft Wiki
Jump to: navigation, search
This article is a stub.
Please help us by expanding it.

This page is part of the Norwegian translation project.

Minecraft flerspiller er en server-basert versjon av spillet som gir spillere tilgang til å møtes i en verden.

Noen spillere som bygger i en server.

Brukere kan laste ned og kjøre server pakken som gir andre spillere tilgang til å koble til og spille på servere. Fremtidige versjoner vil ha flere spill moduser, selv om den nåværende versjonen støtter både kreativ og overlevelse flerspiller moduser. Det bør bemerkes at spillmoduser kan bli individuelt tilskrevet spillere, med noen i kreativ og noen i overlevelse modus. Individuelle spillere kan også bli forfremmet av administratoren og andre OP-er (system operatører) til OP status, som gir dem tilgang til server kommandoer som å endre tiden på døgnet og teleportere spillere rundt.

Denne wikiien sin marg har en lenke til Minecraft.net server listen. Redstone Wire, Ltd. har også en Minecraft server liste eller alternative lister Minecraft overlevelse server liste (overlevelse) og Minecraft SMP og Classic server liste (Classic og overlevelse). Men spillere kan sette opp sin egen server på et lokalt nettverk (ved hjelp av den lokale IP-adressen i motsetning til den globale IP-adressen presentert av serverens ruter). En lokal server trenger vanligvis ikke en videresending.

En del av en flerspiller chat.

I flerspiller kan spillerne trykke 'T' for å snakke med andre, eller for å bruke kommandoer om serveren har gitt dem OP status. Kommandoer blir vanligvis identifisert av serveren med en skråstrek (/) i starten av tekst meldingen.

Minecraft flerspiller ble offisielt utgitt den 8. juni 2009, etter mange Beta tester.

[edit] Tekniske notater

Serveren lagrer nivået til [[Classic level format/no|server_level.dat filen hvert minutt, eller ved å bruke /save-all kommandoen.

Hjemmebaserte servere trenger ikke tilgang til minecraft.net, og kan så bli spillet på et isolert lokalt nettverk uten Internett. De bruker minecraft.net som lagringsplass for spillernes skinn og i tillegg en database som inneholder en liste over brukerkontoer, som hindrer hackere fra å bruke falske navn når de er på en slik server. Dette og andre innstillinger kan bli endret i server.properties tekstdokumentet.

[edit] Se også