Iron Ore/cz

From Minecraft Wiki

Iron Ore
Iron Ore.png

Typ

Pevný blok

Fyzika

Ne

Průhlenost

Ne

Svítivost

Ne

Odolnost proti výbuchu

15

Nářadí

Grid Stone Pickaxe.png

Obnovitelné

Ne

Seskupitelné

Ano (64)

First Appearance

Classic Pre 0.0.14a

Data value

dec: 15 hex: F bin: 1111

Železná ruda je nerost, který se vyskytuje v podzemí. Je to nejběžnější materiál, z kterého se dá udělat nářadí a výzbroj. Jeho vzhled je podobný zlaté rudě.

Železná ruda potřebuje k těžbě kamenný, železný nebo diamantový krumpáč. Potom musí být přetaveno v peci, ze které vyjde železný ingot. Železný Ingot se používá při výrobě středně kvalitního nářadí, výzbroje, zbraní, křesadla, nůžek a kompasu.

Železná ruda je používána jako past na hráče, protože se dá lehce získat ve formě rudy, stejně jako zlatá ruda.

Tavení[edit | edit source]

Ingredience Vstup » Výstup
Železná ruda

Přírodní výskyt[edit | edit source]

Žíla železné rudy.

Železná ruda se vyskytuje od podloží až nad mořské dno (1 - 63). Ale většina železné rudy je v podzemí. Zabírá asi 1,3% všech bloků na úrovni 5 - 40. Průměrně vychází na jeden chunk 77 bloků železné rudy. Stávají se extrémně běžné, protože jsou často v dutých prostorech (jako např. jeskyně, propasti...), ale nejsou častější než ostatní typy rud.

Žíly mohou mít různou velikost, ale nejčastější je velikost 2x2x2. Ložisko železné rudy má nejčastěji 4 až 10 bloků, pokud do něj nezasáhne hlína, štěrk nebo jeskyně. Každý blok u železné rudy má náhodnou šanci, že se z něj taky stane železná ruda, a proto je dobré zkontrolovat, jestli nejsou nějaké bloky i např. diagonálně. Někdy se může stát, že se spojí dvě žíly dohromady a je zde až deset bloků železné rudy.

Classic
0.0.14a Přidána železná ruda. Byla spawnována v obrovských žílách, které obsahovaly někdy až 167 bloků této rudy!
survival test
? Vytěžení železné rudy dává hráči 1 - 3 bloky železa. Později začaly vypadávat místo bloků železné ingoty. Nakonec ale opět vypadávaly železné bloky.
Indev
January 29, 2010 Než byla přidána pec, hráč musel železnou rudu přetavit na ohni.
Febuary 1, 2010 Železná ruda potřebuje ke svému úspěšnému vytěžení kamenný, železný nebo diamantový krumpáč.
Official release
1.3.1 12w22a Tavba železné rudy, stejně jako některých dalších rud dává hráči body zkušenosti. Jeden stack železné rudy vystačí přibližně na dva levely.

Otázky[edit | edit source]

Issues relating to “Iron Ore/cz” are maintained on the issue tracker. Report issues there.

Podrobnosti[edit | edit source]