Iron Bars/cz

From Minecraft Wiki

Iron Bars
Iron Bars.png
Typ

Solid Block

Požadavky

?

Fyzika

No

Průhlenost

Yes

Svítivost

No

Odolnost proti výbuchu

30

Nářadí

Grid Wooden Pickaxe.png

Obnovitelné

Yes

Seskupitelné

Yes (64)

First Appearance

Beta 1.8

Data value

dec: 101 hex: 65 bin: 1100101

Mříže jsou blocks který se nachází v stronghold a v Village. Mají podobný účel jako fence, ale oproti plotu jsou pouze 1 blok vysoké. Po položení bez jakkéhokoliv předmětu po straně, se objeví ve tvaru Cross.png z vrchu, ale jakmile bude vedle nich něco položeno, bude vypadata takto Curve.png nebo T junction.png , záleží to na okolí.

Mříže mohou být položeny stejně jako fence nebo glass panes.

Kraftění[edit | edit source]

Ingredients Crafting recipe
Iron Ingot

Využití[edit | edit source]

Mříže mohou vytvořit skulinu, když jsou umístěny mezi dveře a pevný blok. To vytvoří malou mezeru mezi dveřmi a mřížemi, kterou mohou mobové vidět a kostlivci střílet šípy.

Iron bars used to create arrow slits.

Mohou být také využity jako "okno" v Netheru. Vzhledem k tomu, že mají velikou odolnost proti výbuchu, jsou nejlepší volbou proti ghastům. Zajímavostí je, že na vrchol mříží nemůže být posazena pochodeň, zato blok ano.

11. července 2011, Notch odhalil dva nové obrázky stronghold (ve dvou různých světlech) kde byli mříže jasně vidět vedle stronghold bloků. Světelné rozdíly byly trochu vysvětleny (ikdyž ne zcela správně) uživatelm na fóru.[1]

Beta
1.8 Přidány mříže.
Official release
1.4.2 12w32a Zombie vesničani se mohou vyléčit. Položením mříží blízko zombie vesničana se tento proces urychlí.
1.7.2 13w41a Mříže je možné připojit ke sklu, barvenému sklu a skleněným panelům.
Pocket Edition Alpha
0.8.0 Přidány mříže.

Problémy[edit | edit source]

Issues relating to “Iron Bars/cz” are maintained on the issue tracker. Report issues there.

Poznámky[edit | edit source]

  • 2x2 prostor vytvořený z mříží může vytvořit dostatečný prostor, aby se do něho hráč vešel, ale ne déšť, voda atp. Tak může být tvořen jednoduchý vstup do podvodního domu a dokonce i výstup za použití pístu. Skleněné panely fungují na stejném principu.
  • Pokud je sign nebo obrázek položen na mříže, zobrazí se jako levitující ve vzduchu.
  • Mříže mají stejná pravidla pro pokládání jako skleněné panely. Když jsou mříže položeny jednotlivě, tak tvoří průřež stejně jako u skleněných panelů.
  • Jelikož Ghast nedokáže železné mříže zničit, jsou skvělým pomocníkem na zeď, která by Vás od něj ochránila.
  • Železné tyče dokážou zabránit požáru, popřípadě dokážou ochránit další dřevo před napadením ohněm.
  • I přestože dokážou mříže odolat výbuchu od Ghasta, je dobré si dávat pozor na materiál okolo, který by Ghast mohl zničit.
  • Pokud jsou mříže připojeny k bloku a rail , je přiložen na bloku a horní textura zmizí.
  • Při léčení Zombie, nedaleko položené mříže dokážou urychlit jeho léčení.
  • Při postavení na vrchol kaktusu dokážou ublížit jenom jeho rohy.
  • Jak glass, tak i mříže mohou blokovat vidění mobs, s vyjímkou Spider a Cave Spider.
  • Hráč nemůže prostřelit arrow skrze mříže. A proto nemohou být jako krytí pro střílení z luku. Je to tak kvůli tomu, že mříže jsou považovány, stejně jako skleněný panel, za plný blok.
  • Pokud hráč postaví 3x3x3 prostor ze železných mřížích a ohraničí tím TNT , tak budou zničeny pouze mříže.

Odkazy[edit | edit source]

  1. Minecraft forum post