Inventory/cz

From Minecraft Wiki

Okénko inventáře

Inventář je speciální nabídka, kterou hráč využívá k práci s předměty, které nese. Zde se hráč může vybavit brněním, předmětybloky, může též vytvářet další předměty na mřížce 2x2. Je zde také zobrazen uživatelský skin Minecraftu, který se dá změnit módováním.

Standardní klávesa pro otevření nebo zavření inventáře bylo "I" ve verzi Beta 1.3_01 a v dřívějších, ale bylo změněno na "E" v Betě 1.4, protože Notch to ohodnotil jako mnohem účinější.[1] Toto nastavení může být změněno v herním menu Nastavení. Inventář je možné zavřít klávesou "Esc".

Inventář obsahuje 4 políčka pro brnění, 27 políček pro skladování a dole 9 políček pro rychlé použití. Předměty si hráč bere do ruky pomocí klávesnice (tlačítka 1-9) nebo kolečkem myši, tlačítky myši je pak umísťuje nebo ovládá. V Alfě mohl hráč umístit předměty i do výrobní mřížky 2x2 a přenášet je i po zavření inventáře. Tato možnost byla zakázána od vypuštění Bety: předměty umístěné v craftovací mřízce se nyní odhodí, jakmile je inventář zavřen.

Některé předměty lze skladovat až do maximálního množství 64 v jednom políčku. Bloky jsou kupitelné, ale nářadí (s výjimkou rybářského prutujídla) již ne. Sněhové koulevejce, Cedulky a kyblíky jsou kupitelné pouze do 16 kusů a sušenky jen do 8.

Abyste rozpůlili kupu, klikněte na ni pravým tlačítkem myši. Jedna polovina zůstane na místě, druhou potom hráč drží v módu přesouvání. Naopak, držíte-li takto v inventáři kupu, pravé tlačítko myši umístí právě jeden předmět z kupy na libovolné políčko.

Předměty lze upustit do prostoru kliknutím ven z okna inventáře nebo zavřením inventáře, když hráč předmět drží, nebo je-li předmět umístěn ve výrobní mřížce. Předměty upuštěné do prostoru zmizí po 5 minutách, pakliže je hráč nesebere, ale předměty umístěné pravým tlačítkem myši nikoliv. Truhlice se používají pro zvětšení místa v inventáři, ale musí být pevně umístěny ve světě hry, než je lze použít.

Brnění je používáno právě tehdy, je-li umístěno v políčku pro brnění; když je umístěno jinde, nelze jej považovat za obléknuté a takové brnění nechrání nositele.

Od verze Alpha 1.1.0 je inventář ukládán i při hře na multiplayer serverech. Hráč tedy může na hru navázat s takovým osobním inventářem, obsahem truhlic atd., s jakým skončil minule.

Od verze Beta 1.0 se ukáže název předmětu, je-li na něj namířen kurzor.

Známé chyby[edit | edit source]

Když zemřete s otevřeným inventářem, váš avatar spadne doprava, a máte-li nainstalovaný přídavný skin, bude potom změněn na základní.

Pokud při usínání v posteli vstoupíte do inventáře, váš avatar se bude sklánět doleva. Váš aktuální skin vám však zůstane.

Reference[edit | edit source]

  1. http://twitter.com/notch/status/50500645144375296