Grass Block/cz

From Minecraft Wiki

Grass Block
Grass.png

Transparency

Ne

Luminance

Ne

Blast resistance

3

Tool

This block can be broken with any tool, but a shovel is the quickest

Renewable

Ne

Stackable

Ano (64)

Flammable

No

Drops
Data value

dec: 02 hex: 2 bin: 10

Name

tráva

Travnatý blok je blok, který se přirozeně vyskytuje v Overworldu.

Zisk[edit | edit source]

Travnaté bloky lze získat jejich vytěžením nářadím okouzleným něžným dotykem, jinak z nich vypadne hlína.

Block
Grass Block
Hardness 0.6
Tool
Breaking time[note 1]
Hand 0.9
Wooden 0.45
Stone 0.25
Iron 0.15
Diamond 0.15
Golden 0.1
  1. Times are for unenchanted tools in seconds.

Přírodní výskyt[edit | edit source]

Travnaté bloky se vyskytují ve většině biomů Overworldu.

Endermeni[edit | edit source]

Z Endermenů blok vypadne při jejich zabití, což umožní získat travnatý blok bez kouzla nežný dotyk.

Růst[edit | edit source]

Tráva spontánně roste během generace mapy. Šíří se na blízké bloky hlíny. Tráva šířící se bez pomoci hráče je silně závislá na denním cyklu. Aby se mohl blok hlíny změnit v travnatý blok, je třeba dodržet následující požadavky:

  1. Blok hlíny, který se má zatravnit, musí být v dosahu 3x3x5 bloků od zdrojového bloku, kdy zdrojový blok je ve středu vrchní a spodní vrstvy,
  2. Zdrojový blok musí mít na sobě světlo úrovně 9 nebo více
  3. Blok hlíny musí mít na sobě světlo alespoň 4. úrovně
  4. Jakkýkoliv blok nad hlínou nesmí snížit světlo o 2 a více úrovní

Světlo snižující bloky obsahují jakkékoliv neprůhledné bloky jako je například láva, voda, led a částečně průhledné bloky jako jsou schody a jeden půlblok. Travnaté bloky mohou růst pod všemi ostatními průhlednými bloky jako je sklo, ploty, pochodně nebo písty. Tráva přímo přeskočí z jednoho bloku na blok sousední, aniž by byla ovlivněna mezerami nebo jinými bloky stojícími "v cestě". Travnaté bloky se šíří v různých intervalech a mají vyrovnané šance, že se rozšíří na libovolný blok v jejich dosahu. Protože se může tráva šířit až přes 3 bloky níže, má tendenci se šířit z kopce rychleji než do kopce.

Některé z odstínů, které může travnatý blok mít

Zbarvení trávy záleží na biomu, ve kterém je. Travnatý blok bude mít obvykle odstín, který přísluší jeho lokaci, bez ohledu na to, jak je položen nebo kde je položen jeho zdroj.

Úhyn[edit | edit source]

Tráva bude umírat a měnit se v hlínu, pokud je přímo zakryta neprůhledným blokem nebo vodou.

Zorání travnatého bloku motykou ho změní v pole.

Travnatý blok se také změní v hlínu, když jej sní ovce.

Využití[edit | edit source]

při použití kostní moučky na travnatý blok na něm vyroste vysoká tráva a květiny.

Pasivní mobové mají tendenci cestovat za travnatými bloky. Také cestují za světlem, ale ignorují světlo nad travnatými blokythey a upřednostňují je před světlem pod úrovní 10.

Ovce budou jíst travnaté bloky, čímž je změní v hlínu a jim doroste vlna.

Výskyt[edit | edit source]

Zvířata se občas objeví na travnatém bloku, který má úroveň světla 9 a výše v prostoru nad ním. Tato situace je docela vzácná a vyžaduje si několik dalších zvířat v načteném chunku. Většina zvířat je namísto toho stvořena již s krajinou.

Číselné hodnoty[edit | edit source]

Travnatý blok má ID minecraft:grass. Travnatý blok má také stav bloku, což je funkce, u které se očekává, že v budoucnosti nahradí funkci data bloku (i přestože travnatý blok v současnosti nevyužívá své data bloku).

Stav bloku[edit | edit source]

See also: Block states

Grass Block/cz/BS

Grass Block/cz/video

Pre-classic
Pre 0.0.0 Grass rd132211.png Travnatý blok byl jedním z prvních dvou bloků v Minecraftu, společně s kamením.
Pro všechny strany travnatého bloku byla využita stejná textura, což vypadalo jako "travnatá kostka".[1]
rd-132328 GrassAlpha.png Travnatý blok dostal postranní textury a vrchní textura byla zesvětlena.
rd-160052 Tráva se nyní může během slunečního svitu šířit na hlínu, což umožňuje vytvoření nových travnatých bloků.
Classic
0.27 SURVIVAL TEST 12 Ovce mohou jíst trávu, aby jim dorostla vlna, čím změní blok v hlínu. Často se blok zatravnil hned po snězení od ovce.
0.30 Pokusy o položení travnatého bloku hacknutím inventáře v Classic kreativním multiplayeru způsobí, že server automaticky hráče vykopne.
Vzhledem k nedostatku dynamického osvětlení v kreativním režimu, je tráva ve stínu odsouzena k uvadnutí a změně v hlínu.
Travnaté bloky v inventáři mají zelenou vrchní texturu na všech stranách bloku.
Indev
December 23, 2009 S představením dynamického osvětlení může nyní tráva růst i ve spoře osvětlených oblastech, které nejsou plně osvětleny sluncem.
0.31 January 26, 2010 Travnaté bloky se staly dostupné z truhel v Indev domě. Byly položitelné, přestože tráva z truhly se nikdy nezměnila v hlínu, ikdyž byla ve stínu. Jedinou cestou vedoucí k uvadnutí trávy byla rozbít blok, který pak vypadl jako hlína.
February 6, 2010 Tráva nyní může být zorána motykou v pole a může mít šanci na shození semínek.
? Indev dům a jeho truhly bloků byly odstraněny na konci vývojové fáze Indevu, čímž se odstranila jediná legální cesta k získání travnatého bloku do inventáře.
a
1.0.4 Grassy Snow.png S představením sněžení v zimním režimu světů se postranní textury travnatého bloku změnily v sněhově zabarvené, když byl blok pod sněhovou přikrývkou.
1.2.0 GrassPreBeta1.5.png Když byly přidány biomy jako část Halloweenského updatu, tak se barva vrchní textury změnila dle biomu, ve kterém se blok nacházel.
Inv grass block.png Blok má zabugovanou vrchní texturu, když se ho někdo snažil získat v inventáře přes program Editor inventáře nebo příkaz Template:Cmd/cz.
b
1.5 Grass-Pre Beta 1.9pre5.png Textura trávy okolo stran dostala stejný odstín jako vrchní strana při nastavení grafiky na Fancy.
1.6 Semínka již nelze získat použitím motyky na travnatý blok; místo toho občas vypadnou semínka při rozbití vysoké trávy.
1.6.6 Kostní moučka způsobí, že vyroste vysoká tráva při jejím použití na travnaté bloky.
1.8 Bug vrchní textury z verze Alpha 1.2.0 byl opraven.
Bylo možné znovu legálně získat blok do inventáře, se zavedením kreativního režimu.
Official release
1.0.0 Beta 1.9-pre4 Travnaté bloky se staly získatelnými v režimu přežití skrze použití kouzla něžného doteku, což bylo zavedeno spolu s novým systémem očarování předmětů.
Beta 1.9-pre5 Grass.png Vrchní textura trávy a zasněžené trávy byly mírně změněna, aby více ladila se standardními biomy.
Beta 1.9-pre6 Postranní textura byla mírně změněna.
? Půbloky byly změněny, takže už nemohou změnit travnaté bloky, ležící pod nimi, v hlínu. To umožňilo šíření trávy pod půlbloky.
1.4.2 12w38a Byly přidány nové zvuky pro chůzi po travnatých blocích.
1.7.2 13w36a "Méně travnatá" variace hlíny, kde se nemůže tráva šířit, byla přidána.
1.8 14w25a Méně travnatá variace hlíny byla nahrazena hrubou hlínou.
14w27b Vrchní textura trávy se díky přidání sad do formátů modelů bloků nyní otáčela náhodně.
1.9 15w31a Travnaté bloky se mohou změnit v travnaté cesty kliknutím pravého tlačítka myši na blok, když má hráč v ruce lopatu.
Pocket Edition Alpha
0.1.0 Přidány travnaté bloky.
0.4.0 Tráva nyní může být zorána motykou v pole a má šanci na shození semínek.
0.8.0 build 3 Tráva má šanci na shození semínek červené řepy, mrkví nebo brambor, když je zorána.
build 4 Při zorání již nevypadávají mrkve nebo brambory.
0.9.0 build 1 Zabarvení trávy se nyní odvíjí dle biomu.
0.11.0 build 1 Tráva se nyní může změnit v travnatou cestu, pokud je na blok kliknuto lopatou.
Console Edition
TU1 CU1 1.0 Přidány travnaté bloky.

Chyby[edit | edit source]

Issues relating to “Grass Block/cz” are maintained on the issue tracker. Report issues there.

Odkazy[edit | edit source]

  1. http://www.youtube.com/watch?v=F9t3FREAZ-k