Gameplay/cz

From Minecraft Wiki
Jump to: navigation, search

This page is part of the Czech translation project.
Nová hra v režimu Tvoření.

Hratelnost se ve většině herních režimů Minecraftu skládá převážně z přidávání nebo ničení různých bloků ve světě náhodně vytvořeným.

S těmito bloky mohou hráči ve světě manipulovat, stavět a ničit stavby. Jak je hratelnost v Minecraftu otevřená a neřízená, tak si mohou hráči vytyčit své vlastní cíle a hrát hru, jak uznají za vhodné. Příkladem je sport v Minecraftu nazýváný Spleef/Podkopáváná.

Herní režimy[edit | edit source]

Animace zobrazující režim Tvoření, Přežití a Hardcore režim.

V Minecraftu je pět herních režimů: režim Přežití, Tvoření, Dobrodružství, Divák a Hardcore režim. Ve složce level.dat, má režim Tvoření označení gametype=0, režim Tvoření gametype=1, režim Dobrodružství gametype=2 a Divák gametype=3. Hardcore je přežívání s přídavkem hardcore=1 (pro Přežití a Tvoření hardcore=0). Tyto znalosti umožní změnit herní režimy úpravou level.dat světa. Příkaz "/gamemode" může být použit k přepínání mezi těmito režimy. Například: příkaz "/gamemode 1" vás přemístí do světa režimu Tvoření.

V Pocket edici můžete také změnit herní režim opuštěním světa a úpravou světa přepnutím na režim Tvoření či Přežití a poté se navrátit do hry.

Přežití[edit | edit source]

V tomto režimu musí hráči sbírat různé materiály ke stavbě, výrobě a zisku zkušenostních bodů. Je zde také ukazatel zdraví, hladu a zbroje, inventář a také, když jste pod vodou, tak je zde ukazatel kyslíku. Pokud zemřete, objevíte se zpět na místě spawnu.

Tvoření[edit | edit source]

Hráč má přístup k neomezenému množství téměř všech bloků a předmětů, a může je ihned zničit. Hráči jsou nezranitelní a nemají ukazatel zdraví, hladu, nemají zbroj a mohou létat. Hráč má také přístup k předmětům, které nejsou v režimu Přežití dostupné, například spawn vejce. Hráč neuvidí příkazové bloky, pokud se podívá skrze kreativní GUI - potřebujete spawnout příkazový blok pomocí příkazu /give nebo /setblock.

Dobrodružství[edit | edit source]

Hráči mohou používat objekty jako jsou páky a tlačítka, a mohou také přijít do styku s moby. Nicméně, mohou zničit pouze bloky pomocí nářadí s označením CanDestroy (lze zničit), a mohou položit bloky pouze tehdy, pokud má daný blok označení CanPlaceOn (lze položit), což činí tento režim ideální pro dobrodružné mapy.

Hardcore[edit | edit source]

V tomto režimu, který hráči hrají jako režim Přežití, je obtížnost neměnitelně nastavena na "Těžkou". Pokud hráč zemře, tak se buď smaže mapa, nebo je hráč nevratitelně přepnut do režimu diváka Technicky vzato je Hardcore herní režim modifikovatelný více než herní režim. Nicméně, bez cheatování, je to jediná možost, jak se dostat do "Hardcore Přežití". K získání "Hardcore Tvoření" režimu musí hráč upravit herní svět vnějším nářadím, nebo otevřít k hraní LAN a zapnou cheaty. Není zde téměř žádný viditelný rozdíl mezi "Hardcore Tvořením" a "Ne-Hardcore Tvořením", protože v režimu Tvoření je jedinou možností, jak zemřít, spadnou do Prázdnoty nebo použít příkaz /kill. Kvůli tomuto obvykle "Hardcore" odkazuje k "Hardcore Přežití". Pokud někdo zemře na serveru, dostane ban. Když zemřou všichni na serveru, svět pro tento server bude smazán. Pokud se scháníte po hardcore hře pro jednoho hráče, herní režim je nazván jako "Hardcore režim!" a je červěně zbarvený.

Divák[edit | edit source]

Tento herní režim byl do hry vložen ve verzi 1.8. Pokud jste v diváckem režimu, můžete se pohybovat skrz bloky, vidět, co vidí ostatní bytosti pomocí kliknutí levého tlačítka myši, a jste pro všechny a všechno neviditelný, krom jiných diváků. Nemůžete nic dělat s bloky, bytostmi ani s inventářem. Jste li ve režimu pohledu z třetí osoby, vypadáte jako průhledný, vidíte jen létající hlavu bez těla. Narozdíl od režimu Tvoření můžete pomocí kolečka na myši nastavit rychlost létání.

Přehled herních režimů[edit | edit source]

Níže je souhrn dostupných prvků pro každý z herních režimů. Tato tabulka obsahuje také verzi Classic, která je starší, volnou verzí Minecraftu.

Prvek Classic Přežití Tvoření Dobrodružství Hardcore Divák
Prémiový účet Není nutné Vyžadováno pro multiplayer[fn 1] Nutné Nutné Nutné Nutné
Dostupné Částečně[fn 2] Ano Ano Ano Ano Ano
Multiplayer Ano Ano Ano Ano Částečně[fn 3] Ano
Výroba Ne Ano Ano Ano Ano Ne
Tavba Ne Ano Ano Ano Ano Ne
Vaření Ne Ano Ano Ano Ano Ne
Okouzlení Ne Ano Ano Ano Ano Ne
Inventář Částečně Ano Ano Ano Ano Částečně
Zdraví Pouze v Survival testu Ano Skryté[fn 4] Ano Ano Skryté
Respawn po smrti Respawn přidán v infdevu Ano Ano Ano Ne Ano
Pokládání/rozbíjení bloků Ano Ano Ano Částečně Ano Ne
Mobi Částečně Ano Ano Ano Ano Ano
Nekonečno bloků Ano Částečně[fn 5] Ano Částečně[fn 5] Částečně[fn 5] Ne
Denní/noční cyklus Ne Ano Ano Ano Ano Ano
Truhly Be Nastavitelné Nastavené jako ano, nastavitelné Nastavitelné Ne Nastavitelné
Přednastavená obtížnost N/A Ne Ne Ne Ano Ne
Hlad Ne Částečně[fn 6] Ne Částečně[fn 6] Ano Ne
Dostupné v Pocket edici Ne Ano Ano Ne Ne Ne
Lze projít skrze bloky Ne Ne Ne Ne Ne Ano
  1. Demo umožňuje si zahrát pouze režim Přežití bez prémiového účtu, a pouze ve hře pro jednoho hráče. Je časově limitováno.
  2. Classic režim již není podporován, ale je stále možné jej pustit ze spouštěče.
  3. Ačkoliv máte ve hře pro více hráčů přístup k Hardcore režimu, nelze jej kvůli chybě naleznout v sekci světa LAN.
  4. V režimu Tvoření je stále ukazatel zdraví, ale skrytý GUIem. Může se vám zobrazit pádem do Prázdnoty.
  5. a b c V režimu Přežití jsou metody k získání neomezeného množství určitých obnovitelných surovin jako jsou dřevo, kamení a voda. Navíc převážná část mapy dovolí shromáždit všeho velký dostatek, pokud hráč vyvine úsilí. V režimu Dobrodružství je to také možné, ale nejprve k tomu potřebuje nářadí.
  6. a b Mechanika hladu je vložena, ale hlad vás zabije pouze tehdy, když je obtížnost nastavena na Těžkou, naopak, když je nastavena na Mírumilovnou, tak hráče hlad neovlivní.

Video[edit | edit source]