Frequently asked questions/cz

From Minecraft Wiki

Tato stránka neslouží k pokládání otázek
Tato stránka shrnuje mnoho otázek a přesné odpovědi na ně.
Pokud nemůžete svůj problém najít na této stránce nebo na zde (je-li to otázka zabývající se přežití), můžete se zeptat na foru.
Jestli si myslíte, že by Vaše otázka mohla být populární, požádejte na hovorové straně, která je zde uvedena.

O.: Jak mohu získat vlastní vzhled pro svou postavu?[edit | edit source]

O.: K použití vlastnho vzhledu musíte nejprve koupit hru. Poté můžete jít do svého profilu na webové stránce Minecraftu, kde si daný vzhled stáhnete, upravíte, jak se vám líbí a nakonec jej načtete na stránce nastavení. Nyní byste se měli objevit jako Vámi vybraná postava, kdykoliv budete hrát. Aby se nový vzhled objevil, musíte být přihlášeni ke svému účtu. Nicméně pokud hrajete často hru pro jednoho hráče a necítíte se v defaultním vzhledu dobře, můžete použít kompresivní archivový manažer jako je 7zip nebo WinRAR k extrahování složky nazvané "minecraft.jar" (umístění této složky lze najít použitím tlačítka "možnosti/options" v Minecraft spouštěči), dále vstoupíte do podsložky "mob", přesněji pak upravíte obrázek "char.png" pomocí Vašeho oblíbeného editačního programu. Ujistěte se, že má obrázek stejnou velikost, jméno a umístění jako když jste ho poprvé otevřeli, jinak ho Minecraft nerozpozná a pravděpodobně nebude fungovat správně. Ačkoliv tato metoda umožní postavě mít jiný vzhled po celou dobu, jiní lidé na serverech pro více hráčů tento vzhled neuvidí, protože nepoužívají "minecraft.jar", ve kterém jste změnili původní vzhled postavy. Aby se zajistila maximální viditelnost Vašeho vlastního vzhledu, je doporučené zkusit oba postupy zmíněné v tomto odstavci. Druhý postup v tomto odstavci pravděpodobně nebude fungovat pro verzi Minecraft Classic.

O: Lze změnit hladinu vody?[edit | edit source]

O: Ano. Vodu lze nabrat kbelíkem a vylít ji na jiném místě k vytvoření pramene. Voda poteče dolů a do různých směrů, když naplní místo přilehlé prameni. Průtok vody se zastaví, když je blok zdroje sebrán. Co se týče obecné hladiny "moře", tak zde se hladina nikdy nemění.
V Classicu byla voda jako výplň označující hranice mapy a nebylo ji možné měnit. Voda vyplnila úplně každý přilehlý prázdný prostor, a dokonce i jeden blok vody se choval jako nekonečný zdroj, což způsobilo zaplavení všeho, co bylo ve výši vody nebo pod ní. Některé servery umožňovaly hráčům "postavit" jak aktivní, tak statické vodní bloky. Také bylo možné přidat vodu do vlastních map použitím editoru.

O: Jaké je ovládání?[edit | edit source]

O: Navštivte ovládání. Ovládání lze najít pod herním režimem Tvoření a je také upravitelné z menu v pozastavené hře (dostupné stiskem klávesy Escape). V Minecraftu je možné najít nabídku"ovládání..." v nabídce "Možnosti". Původně jsou klávesy rozvrženy takto:
  • W = vpřed
  • A = vlevo
  • S = vzad
  • D = vpravo
  • Space = skok
  • Left Shift = plížení
  • Left Ctrl = sprint
  • Tab ↹ = seznam hráčů (pro hru více hráčů)
  • E = inventář
  • T = mluvit/psát
  • Q = zahodit předmět
  • Esc = ukončit

Je nutné mít dvoutlačítkovou myš. V základu slouží podržení levého tlačího pro zničení bloků nebo udeření mobů, pravé tlačítko pro položení bloků, aktivaci určitých bloků nebo jezení jídla. Alternativou ke klávese Left Ctrl sloužící pro spint je dvojitý stisk tlačítka do daného směru. Sprintovat lze pouze vpřed.

O: Jak mohu zahodit stoh předmětů?[edit | edit source]

O: Celý stoh předmětů lze zahodit jeho vybráním v inventáři a následným zavřením. Stoh předmětů, který držíte, bude zahozen. Můžete také vzít stoh a kliknout s ním mimo okno inventáře. Tím jej též vyhodíte. Další možností je stisknutí Ctrl+Q.
Nechání předmětů ve výrobním okně inventáře sloužícím pro výrobu způsobí, že vše v tomto okně bude při zavření inventáře vyhozeno.

O: Jak si uložím a znovunačtu mou pozici (spawn bod)?[edit | edit source]

O: V plné verzi hry je lokace vašeho výskytu tam, kde začínáte hru. Sem se vrátíte, pokud zemřete. Tento bod lze změnit vyspáním se v posteli nebo použitím příkazu /spawnpoint. Jsou zde také neoficiální mody, které umožní změnit bod výskytu. Je zde příkaz zvaný /setworldspawn, který změní bod výskytu celého světa.
V Classicu je váš bod výskytu tam, kde jej určí admín. To lze změnit stiskem klávesy Enter, kdy se Vaše nová poloha uloží a objevíte se tam, když stisknete klávesu R.

O: Jak zajistit, aby rostliny rostly? Neustále mi mizí.[edit | edit source]

O: To záleží na potřebách rostlin a úrovni světla. Jestli rostou pod zemí (nebo jinde nevystavené obloze), bude nutné přiměřené osvětlení, jinak rostliny vykoření. Tráva roste jedině na hlíně a potřebuje světlo úrovně 4 nebo výše, aby se mohla šířit. (navštivte požadavky pro více informací). [[Mushroom/cz|Houby] se naopak šíří pouze na pevných blocích a při světlu úrovně nižší než 12 (navštivte houbové farmaření pro více informací).
Kostní moučka urychlí růst různých rostlin (například zasazených semínek, které vyrostou v pšenici, stromečky ve stromy a travnaté bloky ve vysokou trávu a květiny, pokud je použitá víckrát.

O: Proč mé stavby padají / se samy ničí?[edit | edit source]

O: Písečné a štěrkové bloky jsou přitahovány gravitací. Písečné nebo štěrkové bloky, které pod sebou nic nemají, padají, dokud se nezastaví o další blok.
Dřevo, dřevěná prkna a mnoho dalších materiálů je hořlavých, lze je zapálit, když jsou blízko ohně nebo lávy nebo rozsvítit pazourkem. Mezi jiné možné způsoby způsobující mizící nebo poškozené domy může patřit Enderman, který z Vašeho dobu odnesl blok (pokud je dům tvořen bloky, které Enderman nosí), dále také poničení explozí způsobenou Syčákem či TNT. Jestli hrajete ve hře pro více hráčů, dům mohl být griefnut (zničen jinými hráči). Také, leč nepříliš pravděpodobně, může být dům zapálen bleskem.

O: Které bloky jsou ovlivněny gravitací?[edit | edit source]

O: Písek, štěrk, kovadliny a dračí vejce budou padat do prázdného prostoru pod nimi. TNT je ovlivněno gravitací pouze po zapálení (protože se mění v bytost). Láva a voda je tekutá a bude téct ze svého zdrojového bloku. Všechny ostatní bloky - hlína, kámen, sklo a další — nejsou gravitací ovlivněny. V PE edici je gravitací ovlivněn také sníh.

O: Vyrostou malé rostliny ve stromy?[edit | edit source]

O: Žádná z rostlin tak neučiní, ale pokud zasadíte stromek do osvětlené oblasti s dostatkem místa nad ním a okolo něj, tak po nějaké době vyroste v malý nebo velký strom. Můžete také použít kostní moučku, abyste růst urychlili. Houby mohou také vyrůst; nicméně, vyrostou pouze při použití kostní moučky.

O: Jak mohu hrát externí mapu v režimu Přežití?[edit | edit source]

O: Musíte vložit složku obsahující Vaši mapu do jedné z následujích složek:
  • Windows: %appdata%\.minecraft\saves\
  • GNU/Linux: ~/.minecraft/saves/
  • Mac: ~/Library/Application Support/minecraft/saves/

O: Jak funguje "Anaglyph 3D"?[edit | edit source]

O: Minecraft můžete hrát v ohromujícím 3D, když si tuto možnost zapnete a nasadíte červeno-modré 3D brýle. Nelze využít 3D brýle z kin.
  • Mraky budou problémové a objeví se v popředí s nastavením Pěkné grafiky.
  • V současné době červeno-modré brýle nebudou fungovat tak, jak to je u modro-červených. Mojang pracuje na vytvoření nové tmavě-světlé 3D verzi.
  • Pohled z první osoby na zrovna držený předmět se zdvojí a pohledy se navzájem překryjí.
  • Minecraft zatím nepodporuje žádný jiný druh 3D zobrazení. Staré nVidia 3D drivery, které podporují OpenGl, mohou fungovat.

O: Kdo je ten Notch, o kterém slýchám?[edit | edit source]

O: Notch je tvůrce Minecraftu, stejně tak bývalý vedoucí vývojář. Vedoucím vývojářem byl po dlouhou dobu, až do 2. prosince 2011, kde z pozice odstoupil a předal ji vývojáři Jebovi. Notch uvedl, že již nebude pracovat na Minecraftu, neboť testuje své nové kódovací dovednosti na vytváření dalších her. Notch Mojang definivně opustil poté, co bylo studio získáno Microsoftem.

O: Jsou servery hry pro více hráčů bezpečné?[edit | edit source]

O: Záleží na mnohém, na některých servech se mohou objevit násilníci, nevhodné výrazy, griefeři, (lidé, kteří ničí hráčem vytvořené stavby pro své pobavení a pro naštvání druhých). Obecně mají menší servery méně grieferů, stejně tak servery s pluginy proti grieferům. Pokud nechcete být vystaveni nevhodným výrazům, tak většina serverů tato slova zakazuje. Pokud nechcete násilníky, vytvořte si soukromý server pro sebe a své přátelé, což úplně odstraní tento problém. Na Minecraft serverové webové stránce si můžete přečíst komentáře nebo popis, protože komentáře Vám mohou mnohdy prozradit o serveru nepěkné informace, které byste se jinak dozvěděli z první ruky (tou těžší cestou).