Share

Share

Dungeon/sr

From Minecraft Wiki
Jump to: navigation, search

This page is part of the Serbian translation project.
Lagum.

Lagumi (eng. Dungeons) su uvedeni u igru nakon „Seecret Friday Update 2”, apdejta za Infdev izdanje. Radi se o malim prostorijama napravljenih od kaldrme i mahovinastog kamena koje sadrže Mob Spawner i najviše dva kovčega. Lagumi su jedino mesto gde se mahovinasti kamen može naći na spontano generisanoj mapi. Pećine su nekada povezane sa ovim mestima, praveći rupe u njihovim zidovima, što omogućava gomili agresivnih mobova da napušta lagume. Ovo se može pokazati kao vrlo opasno po igrača ako se dogodi tokom kopanja rude. Lagumi postoje i u tzv. miroljubivom režimu (eng. peaceful mode), jer se stvaraju zajedno sa mapom. Ipak, Mob Spawner u tom slučaju neće stvarati čudovišta.

Svojstva[edit]

Lagumi se generišu na prostoru od 5x5, 5x7, ili 7x7 blokova, okruženih kaldrmom i mahovinastim kamenom. Lagumi uvek sadrže Mob Spawner (koji može biti upotrebljen za pravljenje Mob Spawner zamki <- eng. čl.), kao i do dva kovčeg-bloka (koji mogu biti susedni tako da formiraju veliki kovčeg). Moguće je, mada retko, pronaći lagume bez ijednog kovčega [1]. Retka ali moguća otkrića su takođe i spojeni lagumi sa dva spawnera i nekoliko kovčega. Lagumi bliži površini obično ih imaju manje.

Mob Spawneri imaju ulogu čuvara plena, stvarajući neograničenu navalu mobova sve dok igrač ne osvetli prostoriju dovoljno dobro da oni prestanu da se pojavljuju, ili dok jednostavno ne uništi Mob Spawner blok. Mob Spawner je obično na sredini laguma sa kovčezima naslonjenim na zidove (veliki kovčezi mogu biti naslonjeni na zid i kraćom i dužom stranicom). Kovčezi sadrže nasumično izabrano „blago”, odnosno predmete koji su postavljeni u nasumično izabranim slotovima. Lagum može biti gotovo bilo gde pod zemljom, ali se retko stvaraju u višem delu kamenog sloja mape. Neki raporti sugerišu da se neki od laguma mogu naći na prilično čudnim mestima, kao što je prikazano u slikama dole.

Šanse da spawner stvara zombije su 50%, za kosture 25%, i isto toliko za pauke.

Sadržaj kovčega[edit]

Svaki kovčeg pronađen u lagumu može sadržati do 8 predmeta, sa sledećom distribucijom:

Predmet Šansa da se pojavi
u nekom od kovčega
Količina
Sedlo 45 (80%) 1-4
Gvozdena poluga 45 (80%) 1-4
Hleb 45 (80%) 1-3
Žito 45 (80%) 1-4
Barut 45 (80%) 1-4
Paukova nit 45 (80%) 1-4
Kofa 45 (80%) 1-4
Zlatna jabuka 1125 (0.8%) 1
Crveni prah 110 (10%) 1-4
Muzički disk 225 (8%) 2
Kakaova zrna 45 (80%) 1

Ove informacije su izvučene iz samog koda igre. Generator stavlja po jedan od ovih predmeta u nasumično izabrani slot kovčega, osam puta zaredom, i tom prilikom vrlo verovatno prepisuje predmete koji su već stavljeni u nekoj od prethodnih iteracija.

Tip igre sa lagumima[edit]

Moguće je da će avanturistički režim biti baziran upravo na lagumima.

Pogledajte članak Avantura

Saveti[edit]

  • Taster F (za podešavanje magle) pruža jednostavan način da se dođe do laguma. Kada prikaz na kratko postane plav (vide se samo oblaci i Sunce/Mesec), tražite pogledom vatru iz Mob Spawnera. Ovo radi samo kada je igrač najviše 16 blokova od spawnera. Čitava stvar daje bolje rezultate na sporijim kompjuterima.
  • Još jedan zgodan način da se otkriju lagumi je putem slušanja. Ili tražite veliku buku od strane jedne vrste moba, ili ambijentalne zvuke koji mogu odati lagum. Nijedan od ova dva indikatora nije isključiv samo za lagume, ali oni definitivno ukazuju na neosvetljen i neistražen prostor u blizini, koji vrlo lako može biti i lagum, a posebno u slučaju čestih i sličnih mob zvukova.
  • Neverovatno lak način za lociranje laguma je ubačen u apdejtu 1.3_01. Pritiskom na F3 prikazaće se identifikacioni brojevi iznad svih mobova u okruženju, pa čak i onih koji su inače zaklonjeni blokovima (veoma nalik na imena u Survival Multiplayeru). Ako ugledate veliku koncentraciju mobova na jednom mestu, najverovatnije ćete tu pronaći lagum.
  • Ako sve drugo zakaže, možete upotrebiti eksterni map viewer (program koji pravi slike od Majnkraft sveta) kako biste otkrili lokaciju mahovinastog kamena. Da biste ga locirali, podesite program da prikazuje samo mahovinasti kamen (vrednost bloka je 48), Mob Spawner (vrednost bloka je 52) ili kaldrmu (vrednost bloka je 4) koju niste vi stavili. Map viewer mora biti svež inače će naići na grešku zbog novih blokova koju su u međuvremenu ubačeni u Majnkraft.
  • Osim očigledne metode borbe sa čudovištima i stavljanja baklji, možete poraziti lagum i tako što prokopate tunel ispod njega i uništite Mob Spawner odozdo. Ili, kad smo već kod toga, možete poplaviti lagum lavom, i tako ubiti sve mobove, a zatim, kada se lava povuče, staviti baklje kako biste onesposobili spawner.
  • Kopanjem oko stranica laguma možete obići spawner i pokrasti predmete direktno iz kovčega bez imalo rizika po vaše zdravlje.
  • Ako želite brzo da uzmete predmete iz kovčega, dovoljno je da uništite kovčeg umesto da ručno uzimate jedan po jedan predmet. Ovako ćete pokupiti „blago” zajedno sa kovčegom, u isto vreme.

Zanimljivosti[edit]

Lagum se može pojaviti i bez kovčega.
  • Zbog toga što su pustinje napravljene od peska, a lagumi nemaju plafon, one koji se nađu blizu površine odaje pravougaona jama u pesku. Ove jame se mogu lako prepoznati po izloženim delovima od kaldrme ili glatkog kamena koje je otkrio propali pesak. Jednom otkopana, lokacija može biti opljačkana tokom dana.
  • Ponekad se lagumi mogu pronaći na plažama. Nalik pustinjskim lagumima, i ovde će se pesak urušiti. Osim toga, ponekad će se unutra izliti i voda.
  • Postoji mogućnost da se igrač pojavi u lagumu blizu površine.
  • Retko se dešava da na mahovinastom kamenu laguma izraste pečurka.
  • Vrlo retko, desiće se da nema mob spawnera u lagumu uopšte. Postoji i šansa da se lagum pojavi naopako. Ovo je najverovatnije greška u generatoru. Možda ćete pronaći i delimično generisane lagume pored komada mape (eng. chunk) koji su regenerisani.
  • Lagum se može spontano stvoriti i na bedroku, i u tom procesu može obrisati neke od blokova. Ako se to desi, kopanjem mahovinastog kamena igrač može propasti u Ništa.
  • Lagum se može stvoriti iznad rupe sa lavom.
  • Retko, u miroljubivom režimu (eng. peaceful mode), mob spawner može stvoriti čudovište koje proizvede bar jedan zvuk pre nego što nestane.
  • Izuzetno retko, igrač može pronaći spojene lagume, zbog čega se u njima mogu naći i po 2 spawnera i po 4 kovčega.
Urušeni lagum.

Slike[edit]

Videti[edit]