Share

Share

Creeper/ro

From Minecraft Wiki
Jump to: navigation, search

This page is part of the Romanian translation project.
Creeper
Creeper.png
Health points

20 (Heart.svg × 10)

Attack strength

Variază în funcție de proximitate și de dificultate.
Vătămarea cea mai mare în urma exploziei:
Normal: 49 (Heart.svg × 24.5)
Electrificat: 97 (Heart.svg × 48.5)

Spawn

Apare la luminozitate de nivel 7 sau mai mică, oriunde dar nu pe blocurile transparente.

First appearance

Classic 0.24 Survival Test

Drops

Praf de pușcă
(0-2) când este ucis într-un caz nonexploziv.

Discuri muzicale
(1) când este ucis de un schelet.

Experience

5

Sounds Când este rănit
Pe cale să explodeze
Când este ucis
Network ID

50

Savegame ID

Creeper

Creeperul este o creatură care își pândește prada (aceasta fiind jucătorul), cauzând distrugeri lui și blocurilor sau creaturilor din jur. Spre deosebire de zombi și scheleți, creeperii nu vor lua foc în lumină directă, asta însemnând că pot umbla în jur fără a fi afectați de zi sau de noapte până nu sunt omorâți, la fel și în cazul păianjenilor. Creeperii vor fi agresivi în orice moment al zilei. Creeperii apar doar noaptea și în locații cu luminozitate de nivel 7 sau mai puțin, ca și celelalte creaturi ostile obișnuite. Sunt foarte periculoși pe cât de silențioși (exceptând pașii lor și sâsâitul produs când sunt gata să explodeze), iar explozia lor devastează pe o rază mică. Creeperilor le este frică de pisici și de pisici sălbatice[1], ba chiar vor ignora jucătorul dacă o felină este în apropiere de acesta. Creeperul a dobândit o faimă considerabilă printre jucătorii de Minecraft pentru obiceiul lor enervant de a se furișa lângă jucător și de a îl omorî sau răni și/sau distrugându-le structurile.

Aspect[edit]

Creeperul este o creatură umanoidă fără mâini, cu patru picioare scurte, cavități mari și goale pe post de ochi, o gură răsucită ce figurează pe fața acestuia o expresie tristă și o piele verzuie cu câteva pete gri. Când a fost întrebat cum se simt creeperii, Notch a răspuns că se simt sfărâmicioși, precum frunzele uscate[2].

Utilitate[edit]

De la creeperi se poate obține cel mai ușor praful de pușcă, așadar ajută în producerea de TNT și bile de foc. Când este ucis, un creeper poate scăpa de la 0 la 2 unităţi de praf de puşcă.

Discuri de Muzică[edit]

Creeperii sunt singurele creaturi care scapă discuri de muzică, însă vor scăpa așa ceva doar dacă sunt uciși de un schelet. Cum este creeperul lovit dinainte, nu contează, atâta timp cât o simplă lovitură de săgeată a scheletului îi poate fi fatală. Cel mai ușor mod de a aranja acest lucru este să lovești creeperul până mai are puțină viață (de exemplu, să-l loveşti de două ori cu săgeţile la întindere maximă, fără ca arcul tău să fie fermecat), apoi să te urmărească până ajunge între tine și un schelet. Du-te destul de aproape astfel încât cele două creaturi să te urmărească și mergi cu spatele. Scheletul o să tragă cu arcul în creeper, omorându-l. Un disc de muzică trebuie pus într-o cutie muzicală pentru a putea fi ascultat. Creeperii electrici pot, de asemenea, să scape discuri muzicale când sunt uciși.

Comportament[edit]

Un creeper care urmărește jucătorul și este pe cale să explodeze.

Creeperii vor urmări orice jucător care trece la o distanță de cel mult 16 blocuri de ei. Vor urca blocuri, naviga prin labirinturi și vor traversa și alte obstacole ca să ajungă aproape de jucător. Vor înceta urmărirea dacă jucătorul se îndepărtează de creeper la o distanță de mai mult de 16 blocuri. Creeperul poate chiar să-și spioneze eventuala victimă.

Când se află la un bloc depărtare de jucător, creeperul va sâsâi tare, va începe să pâlpâie și să se umfle și va exploda violent în următoarele 1,5 secunde. Uciderea unui creeper înainte de "numărătoarea inversă" va opri procesul de detonare. Detonarea unui creeper poate fi oprită și dacă jucătorul se mișcă mai departe cu aproximativ 3 - 4 blocuri de locul unde s-ar putea produce explozia.

Dacă un creeper este atacat de vreo altă creatură, acesta va urmări creatura respectivă până va exploda lângă ea, exact cum face cu jucătorii. Acest lucru se poate întâmpla în cazul în care un schelet trage din greșeală cu arcul în creeper. În orice caz, începând cu versiunea 1.2.5 acest lucru nu se va mai întâmpla, excepție făcând cazul în care ești pe modul Creativ și creeperul nu este agresiv cu tine. Dacă scheletul ochește și trage în creeper, acesta va exploda în apropiere. Dacă încerci să faci asta pe modul de Supraviețuire creeperul va fi lovit, dar și împins spre tine, în caz că este lovit din spate.

Creeperii nu scot sunete, în afara sunetelor caracteristice creaturilor ca pașii, înotul în apă etc. Singurele sunete pe care le fac sunt sâsâiturile ascuțite dinainte de explozie și cele pe care le fac când sunt loviți.

Dacă un jucător reușește să blocheze un creeper în spatele nisipului de suflete, atunci jucătorul se poate apropia de creatura explozivă la 2 blocuri distanță fără a declanșa "numărătoarea inversă", dar dacă dintr-o dată, jucătorul începe să se miște tiptil, creeperul va exploda. Acest lucru demonstrează că toți creeperii vor exploda la o distanţă mai mare de jucător dacă mişcarea sa este mai înceată, şi vor exploda la o distanţă mai mică de jucător dacă acesta se va mişca mai repede.

Creeperilor le este frică de feline și le vor ocoli, chiar dacă și jucătorul este prin apropiere. Un creeper care vede vreo felină va fugi cât mai departe de ea și se va opri la un punct "sigur". Însă ai grijă! Nu te ambiționa și nu te apropia prea mult de creeper, chiar și cu o felină lângă tine. Va exploda în acest caz.

Proprietăți explozive[edit]

Explozia unui creeper este cu 25% mai slabă decât cea a TNT-ului, cu o putere explozivă de valoare 3. Exploziile creeperilor electrici sunt cu 50% mai puternice decât cele ale TNT-urilor și de două ori mai puternice decât explozia unui creeper normal.

Obiectele scăpate care stau în calea exploziei unui creeper vor fi distruse. Cu toate acestea, un anumit procent din obiectele care stau în calea exploziei creeperului vor rezista acesteia și pot fi luate înapoi. În ceea ce privește daunele aduse mediului, cu cât materialul (blocurile) din jur e (sunt) mai rezistent(e) în explozie, cu atât creeperul va produce mai puține stricăciuni. De asemenea, dacă un creeper detonează în apă, nu produce absolut nicio daună.

Dacă ești pe de-a-ntregul îmbrăcat în armură de diamant și te afli foarte aproape de explozia unui creeper, poți pierde 8 vieți din cele 10.

Creeperul Electric[edit]

Exploziile a doi creeperi în nisip. Comparaţie între explozia unui creeper electric (stânga) şi cea a unui creeper normal (dreapta).

Un Creeper Electric este un tip mai periculos de creeper creat prin fulgerarea lui, ceea ce reprezintă o ocazie rară. Creeperii electrici nu învie în mod automat și pot fi distinși de creeperii normali cu ajutorul emanației albastre din jurul lor. Mulți jucători se referă la ei ca "Lightning creepers" ("Creeperi Fulgerați"), datorită faptului că aceşti monștri sunt loviți de fulger.

Creeperii electrici se rănesc în timpul fulgerării lor, deci au mai puțină viață decât creeperii normali, raportându-ne la faptul că viața acestora din urmă este plină. Creeperul electric reacționează la fel ca un creeper nonelectric când vede un jucător. Totuşi, explozia provocată de el este de două ori mai puternică decât cea a unuia normal.

Combatere[edit]

  • Cel mai sigur mod de a ataca un creeper este de la distanță, trăgând cu arcul cu săgeți în el, așadar nu va şti cine îl atacă și nu va exploda. Încercând să îl ucizi cu o sabie este riscant dar posibil, lovindu-l și îndepărtându-te unul sau două blocuri în spate până reușești să îl omori. Însă ai mare grijă la ce se află în spatele tău! Dacă va încerca să urce după tine într-o zonă reliefată sau să iasă dintr-o groapă/gaură, este foarte bine să îl lovești pur și simplu, astfel împingându-l mai jos.
  • Chiar dacă jucătorul, înotând, se întâmplă să stea în explozia unui creeper, deși știind faptul că aceștia nu distrug nimic în apă, acesta tot se va răni. Un mod folositor de a ține creeperii la distanță este să astupi ieșirea sau intrarea de unde vin. Poți chiar ca, în timp ce monstrul exploziv te urmărește, să construiești un stâlp din orice bloc sub tine, lovindu-l de sus până moare, evitând astfel explozia sa. Totuși, trebuie știut faptul că aceștia se află întotdeauna în dreapta (stânga ta) când te urmăresc
  • O altă metodă de a ucide un creeper este de a-i aplica un atac decisiv (implementat în 1.8) sărind în aer și, în timp ce cazi spre pământ, să lovești repede creeperul. Apoi poți ataca monstrul în mod normal. Jucătorul poate astfel să îi ia mai repede din viaţă monstrului detonator, fără să intre în raza sa de explozie.
  • Folosind o sabie de diamant poți omorî un creeper cu trei lovituri succesive, însă aceasta nu este o tactică recomandată în cazul atacurilor mai multor creeperi.
  • Dacă un creeper se află într-o groapă, jucătorul poate să sufoce monstrul - din punctul de vedere al mecanicii jocului - precum și multe alte creaturi, plasând un bloc de nisip, de pietriș sau o nicovală deasupra creeperului, atâta timp cât blocul să fie plasat pe un perete sau alt bloc și deasupra locului unde se află ținta, de preferat imobilizată. În mod normal, pentru a sufoca creeperul, este nevoie de una sau două blocuri de același fel din cele de mai sus. Într-adevăr, este o metodă mai lentă de combatere a monstrului, dar va ține jucătorul în viață fără să se rănească și fără să deterioreze armele sale.
  • În cazul în care este prins de creeper fără nicio armă, jucătorul poate fugi dacă se află în aer liber sau într-un tunel care duce în jos până la rocă și așteptând ca monstrul detonator să deînvie. Pe Singleplayer, o metodă sigură ce poate preveni pericolul este de a seta dificultatea pe "Pașnic", eliminând toate creaturile ostile (inclusiv creeperii), deși ești considerat trișor dacă faci asta.
  • Fermecarea sabiei cu Împingere este folositoare în lupta cu creeperii, astfel încât jucătorii pot împinge acești monștri mai departe cu ajutorul sabiei, evitând, în concluzie, "numărătoarea inversă" și, mai apoi, explozia creeperilor. În mod similar, jucătorii pot folosi Împingerea pe creeperi în timp ce sprintează, fiind o metodă mai bună.

Ajutor[edit]

Câteodată, să lași un creeper să detoneze este o opțiune viabilă, raza la care se lansează "numărătoarea inversă" față de jucători fiind puțin mai mare decât explozia propriu-zisă, asta însemnând că jucătorii pot scăpa neatinși de explozie chiar dacă monstrul explodează. Jucătorii isteți pot chiar folosi creeperul ca ajutor auxiliar, momindu-l într-un loc pe care vor să îl distrugă (de exemplu, intrarea astupată a unui tunel) și lăsând monstrul să explodeze acolo. Explozia lor este foarte utilă chiar și în minat.

Măsuri defensive[edit]

Din cauza procedeului creeperilor de a lua prin surprindere și de a provoca daune structurilor lui, jucătorul trebuie să fie atent oricând și oriunde, în special în caverne și în păduri foarte dese. În afară de faptul că jucătorul trebuie să fie mereu pregătit pentru combatere (vezi mai sus) și să doarmă într-un pat pentru a reține creaturile ostile de la înviere, anumite metode de construcție pot preveni creeperul de la distrugere.

Sfaturi generale[edit]

Majoritatea acestor sfaturi vor ajuta nu doar în înlăturarea creepeilor, ci și a celorlaltor creaturi ostile.

  • Pentru a scădea șansele ca un creeper să învie, zonele din jurul, interiorul și de pe acoperiş ar trebui luminate bine.
  • Scările verticale ar trebui plasate atent, deoarece creeperii sunt capabili să urce scările (în ciuda faptului că nu au brațe). Dacă tu chiar vrei să plasezi scări verticale într-un loc accesibil creeperilor, adaugă la capătul lor o trapă.
  • Plăcile de presiune care sunt conectate la uși nu ar trebui plasate afară, deoarece creeperii pot apăsa pe placa de presiune, deschizând uşa și intrând în structură cu ușurință.
  • Creeperii nu vor distruge absolut nimic dacă se află în apă sau lavă și explodează, dar cu toate acestea vor afecta jucătorul și alte viețuitoare din jur.
  • Creeperilor le este teamă de pisici. Dacă în jurul unui perimetru se află pisici, acestea vor ține la distanță creeperii.

Stabilind un perimetru[edit]

Crearea unui perimetru în jurul unei structuri (ca de exemplu un perete din pietruială în jurul unui castel sau un gard în jurul unei case) poate preveni creeperii să ajungă în locuri importante sau delicate ale structurii.

  • Multe materiale pot fi folosite în jurul construcțiilor sau intrărilor, împiedicându-i astfel pe creeperi să ajungă la jucător.
    • Sticla: Pereții sau chiar panourile de sticlă din jurul intrărilor pot preveni obiceiul creeperilor de a sta la pândă după colțuri (deși acest lucru compensează cu dezavantajul că sticla nu este rezistentă într-o explozie). Sticla poate fi folosită în locul gardului pentru a crea un perimetru transparent.
Un creeper aruncându-și o geană prin fereastra de sticlă...
    • Gardul: Împrejmuirea unei structuri sau a unui loc cu garduri furnizează atât protecție, cât și valoare estetică. Gardul necesită pentru craftarea sa materiale mai obișnuite decât cele pentru craftarea sticlei, iar fiindcă gardul este proiectat să aibă măsura de un bloc și jumătate, doar un rând de garduri este necesar pentru a face imposibilă trecerea creeperilor și chiar și a celorlaltor creaturi.
  • Plantând cactuși în afara perimetrului, vei ține la distanță creeperii, deoarece cactusul înțeapă orice creatură. Cactușii, de asemenea, provoacă mai puțină durere jucătorului decât lava, astfel încât nu sunt necesare capcanele cu lavă. Cactusul, de asemenea, nu distruge ceea ce creeperul scapă când este ucis, cum face lava.
Câțiva creeperi prinși în gropi de trei blocuri adâncime.
  • Săpând gropi cu suprafețe de un bloc fiecare și cu o adâncime de 3 blocuri în formă de tablă de şah (ca în imaginea alăturată) sau săpând un șanț adânc, vei îndepărta creeperii și multe alte creaturi de construcțiile jucătorului. Cactușii, lava sau piatra de Nether care arde, plasate la baza gropilor sau şanţurilor, vor ucide creaturile. Alte capcane precum pistoanele plasate să sufoce creaturile sau distribuitorii ce trag cu săgeți pot fi puse în gropi aidoma celor menționate mai sus. Jucătorii pot evita aceste capcane folosind poduri mobile sau poteci în formă de S.

Susținerea construcțiilor[edit]

Jucătorii pot construi structuri din materiale cu rezistență la explozie mare pentru a reduce daunele cauzate de explozia creeperului. De exemplu, în timp ce o explozie distruge doar un strat dintr-o construcție de pietruială, ea va distruge multe blocuri de noroi, nisip, piatră din Nether și pietriș, dacă sunt prin preajmă. Folosind obsidianul ca bloc pentru construcție, material care are cea mai mare rezistență la explozii, vei crea structuri rezistente. Obsidianul poate fi folosit la cadrele de uși, camerele importante și în multe alte locuri.

Anumite metode de construcție pot reduce probabilitatea ca un creeper să explodeze și să distrugă ceea ce se află în jur.

Măsuri multiple luate pentru a împiedica creeperii, toate într-o singură structură: panouri de sticlă ce înconjoară o ușă, împiedicându-i pe creeperi să se ascundă după colțuri, perete cu o grosime de trei blocuri cu pietruială la mijloc, gard în jurul perimetrului și un interior bine luminat.
  • Pereții groși cu suprafețe decorate cum vrei și cu interior rezistent sunt mai puternici la explozii decât pereții subțiri (ca cei de un bloc grosime).
  • Structurile construite deasupra solului sau pe o platformă de pe suprafața unui ocean sau lac adânc nu pot fi deteriorate de exploziile creeperilor atâta timp cât aceștia nu învie acolo.
    • Potecile înguste de pe ele sau din jurul clădirilor ridicate deasupra solului asigură oportunitatea de a împinge creeperii de pe aceste poteci înainte ca ei să explodeze, dacă, întâmplător, învie acolo.

Puncte de intrare[edit]

  • O ușă de lemn conectată la o placă de presiune în interiorul unei structuri sau perimetru permite jucătorilor să iasă afară, garantând faptul că, apăsând pe placa de presiune, uşa se deschide automat, dar se închide odată cu deplasarea jucătorului de pe placă. O ușă de fier poate fi folosită în același fel, însă jucătorii trebuie să plaseze un buton în afară. Acest lucru este dificil pentru jucătorii noi fără reflexe sau pentru jucătorii care au lag excesiv în joc.
  • Nisipul de suflete poate fi folosit pentru a face o intrare cu un singur sens. Plasează un bloc de nisip de suflete în afara intrării, astfel efectul de nisip mișcător al acestui tip de nisip previne orice creeper (sau oricare altă creatură) să intre într-o intrare de 1 bloc lățime și 2 blocuri înălțime. Jucătorii pot sări peste nisipul de suflete, atunci când intră în structurile lor.
    • Trapele pot fi plasate pe pământ/podea în fața unei intrări de un bloc lățime şi 2 blocuri înălțime, făcând astfel o intrare cu sens unic. Avantajul acestei modalități este că trapa poate fi închisă și deschisă şi că toate creaturile pot trece peste ea dacă este închisă, dar vor cădea în capcană dacă trapa e deschisă.
  • Podurile mobile făcute cu pistoane lipicioase pot fi utilizate pentru a respinge accesul creeperilor. Când este lipit de un perete, un pod mobil activat de orice fel de comutator (în afară de placa de presiune) va crea un pasaj temporar pentru jucători.

Publicitate[edit]

Creeperii au o reputație formidabilă în comunitate din cauza potențialului lor de a răni sau omorî jucătorii și de a distruge structuri. Înfățișarea lor distinctă și abilitățile distructive l-au făcut pe creeper un adevărat simbol al jocului. Creeperii au apărut chiar și pe tricouri, în jucării LEGO și în alte produse Minecraft[3]. Între timp au devenit și un meme pe Internet. Meme-ul creeperului este fraza lui neoficială, derivată de la tendința monstrului de a se furișa în spatele jucătorului și de a sâsâi înainte să detoneze:

"That'sssss a very nice houssssse you've got there... It'd be a ssssshame if anything were to happen to it... SSSSSSS..."[4] (Traducere: „Ai o casssssssă foarte drăguțțță. Ar fi o rușșșșine sssssă i sssssse-ntâmple ceva rău... SSSSSSS...”)

Marfă[edit]

Creeperii au fost portretizați în multe produse Minecraft, acestea incluzând:

  • Jucării de pluș;
  • Figurine de acțiune;
  • Brățări;
  • Tricouri;
  • Lego Minecraft;
  • Papercraft.

Istoria[edit]

Ediția de PC[edit]

  • Classic 0.24: Creeperii au fost introduși în joc pe 24 august 2009 și erau bazați pe un model eșuat de porc pe care Notch l-a făcut.
    • Modelul de porc, de unde creeperul a fost inspirat. Ciudat, nu-i așa?
      În Survival Test, înfățișarea implicită a creeperului era de o nuanță de verde închis şi când era lovit pâlpâia spre o nuanță de verde deschis. Înainte ca acești monștri să identifice un jucător, privirile lor erau fixate înspre pământ. Creeperii aveau un comportament asemănător cu cel al zombilor, exceptând faptul că atacurile lor făceau ca jucătorul să piardă doar două vieți, spre deosebire de zombi, ale căror atacuri luau trei vieți. După ce era lovit sau rănit, creeperul pâlpâia, semn că urmează să detoneze. Când era ucis, creeperul producea o explozie sferică 4x4x4 care lăsa în urmă un crater considerabil, distrugea o mulţime de blocuri (cu excepţia pietrei) și le lua din viață jucătorilor.
  • Actualizarea de Halloween: Creeperii scot de acum un sunet nou când sunt loviți.
  • Beta 1.4: Litera „A” din logo-ul jocului Minecraft include acum o față de creeper.
  • Beta 1.5: Creeperii devin electrici când sunt loviți de fulger, sporindu-le raza de explozie și puterea.
  • Beta 1.6: Creaturile nu mai pot fi atacate prin micile ferestre ale ușii. Înainte de această actualizare, creeperii (și toate celelalte creaturi) puteau fi atacate prin ferestrele ușilor de lemn sau de fier, atâta timp cât ușa era plasată spre exteriorul casei/adăpostului.
  • Beta 1.8pre1:: Creeperii sunt mult mai devastatori și cu siguranță vor omorî un jucător dezechipat dacă se află la o distanță de 4-5 blocuri de aceștia.
  • Beta 1.8: Când abilitatea de a sprinta și apoi lovi rapid creaturile a fost introdusă în Actualizarea Adventure, creeperii puteau fi împinși spre a nu detona de către jucătorii neînarmați sau dezechipați.
  • Actualizarea Sunetului: Explozia creeperilor are un nou sunet.
  • Beta 1.9pre5: Creeperii (și orice altă creatură ostilă) nu vor mai ataca jucătorii pe modul Creativ, dar se vor simți ofensați dacă sunt provocați.
  • Minecraft 1.2.3: Ca parte a revizuirii Inteligenței Artificiale, creeperii nu mai atacă alte creaturi. Înainte de această revizuire, un creeper săgetat de un schelet devenea agresiv cu scheletul.
  • 1.3.1 / 12w30a: Creeperii au fost împuterniciți. În funcție de dificultatea jocului, creeperii produc 50% stricăciuni pe modul Ușor, pe Normal la fel ca pe modul anterior și cu aproximativ 33% mai multe daune pe Greu[5].
  • 1.4.2 / 12w38b: Creeperii vor exploda dacă vor cădea pe jucător de la o anumită înălțime.
  • 1.6.1 / 13w18a: Creeperii nu mai detonează când sunt loviți pe modul Creativ.
  • 1.7.2 / 13w36a: Creeperii pot exploda automat dacă sunt folosiți asupra lor cremenele și amnarul.

Ediția de Buzunar[edit]

  • 0.4.0 alpha: Creeperii au fost adăugați în joc.
  • 0.7.4 alpha: Dacă ții apăsat pe creeper în timp ce ai în mână cremenele și amnarul, el va exploda în mod forțat.

Videoclip[edit]

Trivia[edit]

O privire care îi poate speria chiar și pe cei mai curajoși jucători.
  • Dacă un creeper detonează în apă, explozia sa nu are niciun efect pe blocuri, dar va avea impact asupra entităților.
  • Creeperul este singura creatură pe care câinele nu vrea să o atace.
  • Creeperii nu vor detona dacă sunt expuși la foc sau la lavă.
  • Imaginea de profil a paginii Minecraft pe Facebook este reprezentată de o față de Creeper.
  • Când creeperul se apropie de jucător, el are tendința de a se duce în stânga lui. Acest comportament al lor, văzut și la scheleți, îi face mai greu de ucis, în cazul în care jucătorul folosește o sabie sau altă unealtă cu care se atacă de aproape.
  • Numărătoarea inversă a creeperului durează mai mult dacă acesta se lipește de o pânză de păianjen, lăsându-le jucătorilor mai mult timp de a se îndepărta de locul unde se va petrece explozia.
  • Pe Survival Multiplayer, dacă un creeper este atacat de un jucător și un altul fuge, monstrul nu va ataca niciun jucător.
  • Creeperii au o „armură” separată. Atunci când sunt loviți de fulger, emanația care îi înconjoară reprezintă acea „armură”, însă aceasta nu îi protejează în niciun fel și are durabilitate infinită.
    • În fişierele jocului, această emanaţie se numește „creeper_armor.png”
  • Deși nu au brațe, creeperii pot urca scări verticale sau liane, ca orice altă creatură.
  • Dacă un creeper explodează și distruge un bloc infestat, el va ucide și peștișorul argintiu din el.
  • Un creeper este prezentat ca fiind un "Micro Mob" în setul LEGO 21102 LEGO Minecraft Micro World.
  • Pe data de 18 iunie 2012, luni, un balon creeper a fost trimis în spaţiu[6]. Acest proiect a fost realizat în colaborare cu University Of Southampton's physics society și cu Cambridge University Spaceflight Society
  • O față de creeper poate fi văzută pe gresia sculptată.
  • Creeperii plutesc la o înălțime de 2 pixeli deasupra pământului.
  • Când sunt pe cale să detoneze, creeperii se opresc brusc și capul lor se îndreaptă în față.
  • Creeperii sunt cele mai cunoscute creaturi din Minecraft. Ei sunt cunoscuți chiar și de persoanele care nu joacă acest joc.
  • Când Dinnerbone a fost întrebat de ce creeperii explodează, el a răspuns că le este atât de frică în momentul în care jucătorul se apropie de ei încât se agită, fapt din care rezultă același lucru care se petrece când freci două bețe când vrei să faci focul.

Vezi şi[edit]

References[edit]