Creative/cz

From Minecraft Wiki

Pixelový obrázek a jiné výtvory vytvořené v režimu Tvoření.

Režim Tvoření/Kreativní režim/Tvořivý režim je jeden z hlavních herních režimů v Minecraftu. Tvořivý režim odstraňuje aspekty přežití v Minecraftu a umožňuje hráči snadno tvořit a ničit struktury či mechanismy.

Hratelnost[edit | edit source]

CreativeButton.PNG

V tvořivém režimu má hráč neomezené množství bloků, s kterými může stavit, nemá zdraví, hlad nebo překážky brzdící budování. Režim Tvoření umožňuje hráči zničit všechny bloky jediným úderem (včetně obvykle nerozbitelných bloků jako jsou podloží a kostrukce portálu do Endu), za předpokladu, že v ruce nedrží meč.

Tvořivý režim dává hráči možnost létat. K aktivaci létání, stiskněte dvakrát klávesu skoku (defaultně MEZERNÍK. Použijte tuto klávesu ke vznesení se a klávesu pro plížení (defaultně CTRL), abyste se snesli dolů. K pohybu do stran užijte klávesy pohybu (defaultně WASD). Hráč může vypnout létání i v prostoru, když stiskne dvakrát klávesu skoku během létání, což způsobí, že spadne na zem. Pokud se při létání dotknete země, létání se vypne. Ale když se hráč dostane do důlního vozíku nebo postele, zatímco létá, létání se po opuštění těchto předmětů nevypne.

Létající hráč v režimu Tvoření

Hráči v tomto režimu se nemohou zranit. Ale, pokud se hráč dostane příliš hluboko do prázdnoty, tak zemře. V prázdnotě může hráč létat, dokud nesestoupí pod hloubku y=-64. Toto, krom užití příkazu /kill a modů, je jedinou možnou smrtí v Tvořivém režimu.

Mobové se zde objevují stejně jako v jiných herních režimech (včetně mob spawnerů), ale hráče si nevšímají a nesnaží se na něj zaútočit, a to dokonce ani tehdy, kdy je hráč udeří. Pokud hráč vstoupí do Endu v tomto režimu, tak se Ender drak na něj pokusí zaútočit, ale nezpůsobí mu žádné zranění. [Zombies/cz|Zombie]] zavolané jinými jako podpora se pokusí na hráče zaútočit, i když je v režimu tvoření, ale také mu nijak neublíží a se svými útoky po pár vteřinách ustanou.

Když je svět vytvořen a cheaty jsou zapnuty, lze přepnou herní režim pomocí příkazu /gamemode, konkrétně příkazem /gamemode creative, /gamemode c nebo /gamemode 1. V multiplayeru mohou hráči samostatně přepínat mezi herními režimy příkazem /gamemode dostupným pro operátory. To znamená, že jednotliví hráči mohou hrát Kreativní režim (dle operátorovo uvážení) na Survival (režim Přežití) mapě nebo obráceně. Původní herní režim pro nové hráče lze také změnit příkazem/defaultgamemode.

Inventář v režimu Tvoření[edit | edit source]

V Kreativu je normální obrazovka inventáře nahrazena obrazovkou výběru předmětu, která obsahuje téměř všechny bloky a předměty (i nějaké výjimky) v záložkovém rozhraní. Je zde také možnost vyhledávání. Jedna záložka nabízí inventář běžný pro režim Přežití, obsahujíc místo pro zbroj (ale chybí zde mřížka pro výrobu). Ostatní záložky obsahují jídlo, stavební bloky, dekorace atd. Některé předměty a bloky jsou dostupné pouze v režimu Tvoření, například spawn vejce. Rovněž mohou být některé bloky použity pouze v tvořivém režimu, například příkazový blok a strukturový blok.

Inventář v režimu Tvoření zobrazují záložku stavebních bloků pro PC verzi.

Některé předměty se v Kreativu chovají odlišně; například prázdný kbelík se nikdy nenaplní vodou nebo lávou a kbelíky s vodou či s lávou se nikdy nevyprázdní, a je jedno, kolikrát jsou použity. V režimu Tvoření položení předmětu do rámečku nebo do zbroje nezapříčíní jeho zmizení z Vašich rukou, namísto toho je okopírován. To samé platí pro oblečení zbroje pomocí kliknutí pravého tlačítka myši z vašeho hotbaru (inventář dole).

Kořist může hráč vzít, ale pokud je hotbar už plný, tak se předměty uloží do inventáře režimu Přežití. Bloky, které jsou zničeny jinak než kliknutím na ně (zničením bloku, ke kterému je připojený, nebo když je blok zničen pádem na nějaký nepevný blok) je možné také sebrat.

V konzolové edici způsobí vytvoření nového nebo spuštětí již existující světu v Kreativu trvalé vypnutí achievementů a aktualizaci výsledkových tabulek pro tuto část hry, ale žádné jiné účinky na hraní nemají. Jinými slovy, achievementy a výsledkové tabulky budou fungovat pouze ve hrách, které se hrají v režimu Přežití. Inventář v konzolové edici je stejný jako v PC verzi, byť s mírně odlišnými záložkami a svou vlastní sadou předmětů.

Pick block/Vzít blok[edit | edit source]

Hráč může získat předmět použitím pick blocku. Narozdíl od režimu Přežití, se vybraný předmět objeví v hráčově hotbaru, i když blok ještě nebyl v hotbaru nebo inventáři sloužící pro režim Přežití. Pokud je předmět/blok v inventáři, tak se přesune na vybrané místo do hotbaru a případně zde nahradí blok/předmět. Pokud je hotbar plný, tak vybraný blok nahradí blok/předmět v aktivním rámečku.

Většina bloků umožní hráči je zkopírovat při použití pick blocku. Použití této funkce na předmět uvnitř rámečku dá hráči předmět, který je vně rámečku. Užitím na moba dá hráči spawn vejce daného moba. Použitím na hlavu dá hráči hlavu moba, na kterého funkci použil; využití na vytvořenou hlavu dá hráči typ moba, který byl použitý v příkazu, ne vytvořený skin.

Když držíte Control a stisknete pick block, tak se krom získání předmětů zachová NBT tagy bloku, což vám umožní položit naprosto stejnou kopii bloku.

Nedostupné bloky a předměty[edit | edit source]

Je zde několik bloků a pár předmětů, které se v inventáři Kreativu nevyskytují. Lze je získat příkazem /give a manuálně je lze položit příkazem /setblock s jeho ID, které lze naleznout v tabulce níže. Navíc tyto bloky lze získat použitím pick blocku, pokud není uvedeno jinak. Technické bloky, jako jsou portály a vypnuté ruditové pochodně nelze legálně získat, neboť nemají odpovídající předměty v inventáři.

Název Lze získat Pick Blockem? ID

Barrier
Yes barrier

Command block
Yes command_block

Minecart with command block
Yes command_block_minecart

Farmland
Gives dirt. farmland

Firework rocket
N/A
(Can be crafted)
fireworks

Huge mushroom block
Gives the corresponding small mushroom. red_mushroom_block
brown_mushroom_block

Monster spawner
No mob_spawner

Grass path
Yes grass_path

Structure block
Yes structure_block

Structure void
Yes structure_void

Zastoupení v level.dat[edit | edit source]

Režim Tvoření je zastoupen jako GameType 1 ve složce level.dat; k manuálnímu přepnutí herního režimu musí být nejprve otevřena složka programem vnější NBT editor.

Poznámka: Světy ve hře pro jednoho hráče nepoužívají tuto oblast k uložení k uložení toho herního režimu, v kterém hráč je.

Creative/cz/video

Inventář v režimu Tvoření před verzí 12w21b
Pre-classic
May 10, 2009 Již od začátku byl Minecraft sandboxovou tvořivou stavební hrou.
Classic
0.24 Odstraněn režim Tvoření, přidány prvky pro přežití.
0.28 Kreativní režim update, obnoven kreativní režim do Classic verze.
Indev
0.31 Znovu odstraněn a nahrazen režim Tvoření režimem Přežití.
Beta
1.8 Oddělený režim Tvoření vydán v Dobrodružném Updatu vedle režimu Přežití.
Official release
1.3.1 12w16a Cheaty umožňují přepnout mezi režimem Přežití a Tvoření bez použití módů či editorů.
12w21b Přidán záložkový inventář; dříve to byl jeden list bloků a předmětů bez přístupu k inventáři režimu Přežití (krom využití řemeslného stolu nebo podobných bloků.
12w22a Do inventáře Survivalu byla přidána místa pro zbroj, výrobu a také byla přidána možnost odstranit předmět.
Byly přidány lektvary do inventáře kreativu. Nicméně lektvar hojení chyběl.
1.3.1-pre Místo pro výrobu bylo odstraněno ze záložky Přežití kvůli chybě zdvojování.
1.4.2 12w32a Přidány příkazové bloky, které lze používat jedině v režimu Tvoření.
12w38a Přidán Lektvar hojení a poškození do invetáře režimu Tvoření.
1.5 13w09c Všechny lektvary se nachází v záložce Vaření.
1.6.1 13w17a Přidán další informační popisek pro záložku Hledání v režimu Tvoření.
13w18a Nepřátelští mobové již neútočí na hráče, když jsou jim udeřeni.
Syčáci již neexplodují, když jsou udeřeni.
13w25b Není možné rozbít blok s použitím meče v režimu Tvoření.
13w26a Zkušenostní úrovně se již v režimu Tvoření neobjevují. Dříve byly zkušenosti skryty, ale zkušenostní úrovně se mohly objevit.
1.7.2 13w36a Předmět reprezentující záložku 'Dekorační bloky' byl změněn na pivoňku.
1.7-pre Pavouci, Jeskynní pavouci, Zombie pigmani a Endermani již nejsou vyprovokování po útoku hráče.
2013 Music Update Přidáno šest hudebních záznamů okolního prostředí.
1.8 14w06a Bariéry v režimu Tvoření mohou být viditelné, když je bariéra v hráčově ruce.
14w07a Hráči mohou vytvořit kopii bloku v jejich hotbaru, včetně všech NBT dat, podržením klávesy Ctrl a stiskem pick blocku.
14w10a Hráči nyní mohou zranit bytosti, i když jsou označeny jako nezranitelné.
1.9 15w31a Přidány strukturové bloky..
1.10 16w20a Strukturové bloky lze nyní využívat i v režimu Tvoření.
Pocket Edition Alpha
0.2.0 Přidán režim Tvoření.
0.10.0 build 1 Režim Tvoření nyní má cyklus dne a noci.
0.11.0 build 1 Světy v režimu Tvoření lze nyní změnit v Survival světy.
build 10 Zvýšen dosah interakce pro hráče.
build 11 Hráče již nemůže zabít prázdnota.
build 12 Hráče již nemůže začít hořet.
0.12.1 build 1 Mobové se již nestanou nepřátelskými vůči hráčům.
Vnější inventáře nyní fungují v rámci kreativu.
Před touto verzí hráči nemohli aktivovat Netherové reaktory v režimu Tvoření; to bylo překonáno přidáním Netheru.
? Vnější inventáře nyní nefungují v rámci kreativu kvůli nedostatku řádného inventáře.
Již není možné zničit bloky mečem v režimu Tvoření.
0.14.0 build 1 Přidána záložka pro Přežití do inventáře.
Vnější inventáře fungují v rámci kreativu.
Console Edition
TU5 CU1 1.0 Patch 1 Přidán režim Tvoření.
TU6 Přidán rychlý příkaz k vyčištění hotbaru. (tlačítko X)

Problémy[edit | edit source]

Issues relating to “Creative/cz” are maintained on the issue tracker. Report issues there.

Viz také[edit | edit source]