Cookie/cz

From Minecraft Wiki

Cookie
Cookie.png

Typ

Potravina

Obnovuje

Half Hunger.svg
(Od 12w19a Hunger.svg)

Může být vařena

Ne

Stohovatelné

Ano (64)

První vzhled

Beta 1.4

Hodnota dat

dec: 357 hex: 165 bin: 101100101

Sušenka je potravina, jež ke své výrobě vyžaduje kakaové boby, které se objevují v truhlách dungeonů nebo na džunglových stromech z kakaových rostlin (od 12w19a). Plná várka osmi sušenek obnoví celkem osm bodů hladu (stejné množství bodů hladu jako dva kusy pečeného vepřového).

Výroba[edit | edit source]

Přísady Recept » Výrobek
Obilí
+
Kakaové boby

Výhody[edit | edit source]

  • Sušenky lze hromadit po 8 kusech. (v novějších verzích změněno na 64 kusů)
  • Od chvíle, kdy jsou ve větší hromádce, mohou být sušenky použity k rychlému naplnění bodů hladu.
  • Od verze 12w19a obnovují sušenky 1 bod hladu. Před touto verzí obnovovali pouze polovinu bodu hladu, nejméně za celou dobu existence hry.
  • Sušenky mohou být bez plýtvání konzumovány jakmile hráči klesne ukazatel hladu pod 9 bodů, což znamená, že hráč může udržovat hlad stále na dost vysoké úrovni, aby se mu obnovovalo zdraví.
  • Od verze 12w22a jsou kakaové boby snadno získatelné, zavěšení na džunglových stromech snižuje vynaložené úsilí k jejich získávání.

Nevýhody[edit | edit source]

  • Z jednoho kakaa vyrobíte dávku sušenek, kterou obnovíte ukazatel hladu tolik, jako dvěma kusy pečeného vepřového nebo steaků. Nicméně pečené vepřové či steaky získáte mnohem snadněji a také je lehčí sníst dvě masa než osm sušenek.
  • Stack sušenek uzdraví celkově 64 bodů hladu, zatímco stack pečeného masa (steak/vepřová kotleta) uzdraví 256 bodů hladu. Pro srovnání - museli byste mít 256 sušenek (4 stacky), abyste si obnovili stejně bodů, jako se stackem vepřového nebo hovězího masa.
  • Sušenky mají ve srovnání s pečeným vepřovým nebo steaky docela nízkou úroveň zasycení.
  • Houbová polévka je mnohem výživnější zdroj než sušenky a od té doby, co je mísa znovu použitelná je ještě lepší pokud můžete obětovat víc než čtyři místa inventáře potravinám.
  • Melouny mají podobnou úroveň obnovování bodů hladu i sytosti, ale mohou být pěstovány automatizovaně.

Kupování sušenek
  • Sušenky byly představeny v aktualizaci Beta 1.4.[1] Notch se o tom předtím zmínil na tweetu.[2] To bylo později potvrzeno nalezením kakaových bobů v truhlách dungeonů.[3]
  • Když byly sušenky poprvé představeny měly výraznou výhodu v tom, že byly jedinou potravinou, která mohla být seskupena ve formě připraveno k jídlu. Dostaly limit osm kusů na jedno políčko, což hráče stále brzdilo v tom, být nepřemožitelným - jídlo v té době okamžitě obnovovalo zdraví. S Beta 1.8 byl zaveden hlad a jezení se stalo časově náročnějším, regenerace jídlem byla nastavena na rychlost půl srdíčka za čtyři vteřiny, která se spouští pouze v klidovém stavu.
  • Od 12w18a jsou sušenky plně obnovitelné. (???)
  • Od snapshotu 12w21a může hráč koupit sušenky od vesničanů za smaragdy.

Reference[edit | edit source]

  1. http://mcupdate.tumblr.com/post/4235269373/minecraft-beta-1-4
  2. notchtweet:53105369689501696
  3. notchtweet:53161729990987776