Cobweb/cz

From Minecraft Wiki

Cobweb
WebBlock.png

Typ

Průchozí

Fyzika

Ne

Průhlenost

Ano

Svítivost

Ne

Odolnost proti výbuchu

20

Nářadí

Grid Shears.png

Obnovitelné

Ne

Seskupitelné

Ano (64)

First Appearance

Beta 1.5

Data value

dec: 30 hex: 1E bin: 11110

Pavučiny jsou bloky, které zpomalují pohyb všech entit, které se do nich dostanou. Vyskytují se v opuštěných důlních šachtách, hlavně v okolí spawneru jeskynních pavouků a v knihovnách pevností.

Pokud je pavučina zničena nůžkami, pístem, rozlitou vodou nebo mečem, spadne z každé 1 vlákno. Pavučinu nelze získat ani s pomocí "Hedvábného dotyku", a jsou proto dostupné pouze v kreativním módu.

Pavučiny jsou hořlavé, ale nelze je zapálit přímo křesadlem.

Efekt[edit | edit source]

Hráči a všichni mobové, kromě pavouků a jeskynních pavouků, kteří prochází pavučinou jsou zpomaleni na 15% své normální rychlosti.

  • Chůze skrz pavučinu trvá asi 4 sekundy, běh asi 3 sekundy a propad pavučinou asi 30 sekund.
  • Skok do pavučiny se dá přirovnat ke zpomalenému výskoku v místě s výškou 2 bloky, po dosažení této výšky mob začne padat.
  • Při skoku do pavučiny z výšky nedojde k poranění.
  • Při vhození předmětu do pavučiny tento předmět pomalu proplouvá skrz, při vhození z horní strany předmět propadne asi za 20 sekund.
  • Padající štěrk nebo písek je při průchodu zpomalen a po 4 sekundách zničen, přičemž vypadne jako předmět.
  • Zapálené TNT pavučinou proplouvá a po chvíli vybuchne.
  • Na moby a hráče v důlním vozíku nemá pavučina efekt.
  • Vystřelený šíp proletí pavučinou normální rychlostí.
  • Pavučina v kombinaci s ledem a pískem duší má ještě větší zpomalovací efekt.
  • Hráč v pavučině ničí okolní bloky stejnou rychlostí, jako ve vodě.

Užití Redstonu[edit | edit source]

2 pavučiny pro zpomalení okolo 1 minuty.

Pavučiny mohou být použity ve světě redstonu jako zpomalovač signálu. Tento mechanismus funguje na principu předmětu z dispenseru prohozeného pavučinou na tlakový spínač. V závislosti na počtu použitých pavučin je možné nastavit požadované opoždění.

Notch původně plánoval, že budou pavučinu produkovat pavouci.

Textura pavučin byla přidána již do verze Classic, ale nebyla ji přidělena datová hodnota.

Bloky pavučin byly přidány do hry ve verzi Beta 1.5, ale ve světě se nevyskytovaly a daly se získat jen díky některým módům. Tyto první pavučiny hráče po vstupu do zabaíjely.

Ve verzi Beta 1.8 se začaly přirozeně vyskytovat s přidáním opuštěných důlních šacht a pevností.

Před verzí 12w06a způsoboval průlet pavučinou z velké výšky zranění způsobené pádem.

Mimo jiné[edit | edit source]

  • Nejpomalejší nanulovou rychlost v minecraftu lze získat při použití ledu, písku duší, lávy, pavučiny, plížení, obranného módu a "lektvaru pomalosti".
  • Cedule a Malby je možné umístit na pavučinu.
  • Duchové si hráče v pavučině nebo za ní nevšímají.
  • Ničení pavučin vydává stejný zvuk jako ničení kamene.
  • Při průletu pavučinou uděluje hráč kritické zásahy.