Clay (block)/cz

From Minecraft Wiki

Blok bláta
Clay Block.png

Typ

Pevný

Fyzika

Ne

Průhlenost

Ne

Svítivost

Ne

Odolnost proti výbuchu

3

Nářadí

Use-spade.png

Obnovitelné

Ne

Seskupitelné

Ano (64)

First Appearance

Alpha 1.0.11

Data value

dec: 82 hex: 52 bin: 1010010

Bloky a koule bláta.

Blok bláta je přirozeně se vyskytující blok, který má stejnou texturu jako písek, jen přebarvenou modrošedě.

Bláto je možné nalézt na zemi v ložizcích, nejčastěji poblíž vody. Někdy se také nachází pod vrstvou písku. Dříve bylo velmi vzácné, dokonce vzácnější, než některé minerály. Před halloweenským updatem bylo ještě vzácnější. Od verze 1.8 je ale velmi rozšířené a lze jej nalézt v řekách, jezerech a okrajových mořích. Skupiny bloků bláta mají většinou tvar diagonálního čtverce.

Vytěžit bláto je možně s čímkoliv, ale nejlepší variantou je lopata. Zničením bloku lze získat 4 koule bláta, ze kterých je možné vytvořit opět blok, nebo z nich vypálit cihly. Zpětné vytváření bloků velmi šetří místo v inventáři, hlavně pokud je již plný.

Bloky pod vodou lze snáze najít s použitím klávesy F5, kterou vstoupíte do pohledu třetí osoby, tak je lze snadno najít například při plavbě lodí.

Často si hráči pletou bláto s kamenem, ten má ale lineární a světlejší texturu. Zvuky přiřazené bloku bláta jsou stejné, jako u hlíny nebo štěrku.

Výroba[edit | edit source]

Ingredience Vstup » Výstup
Koule bláta

  • Ve verzi Beta 1.6 se bláto téměř negenerovalo a bylo vzácnější, než diamanty. Byl totiž omezen jeho počet na mapě. Toto nedopatření bylo odstraněno ve verzi Beta 1.7.
  • Od verze 1.8 je mnohem rozšířenější, než před ní a vyskytuje se po celé mapě, pod vodou v hloubce většinou 2 bloky, ve velkém množství.

Mimo jiné[edit | edit source]

  • Ojediněle lze najít kaktusy, rostoucí na blocích bláta.
  • Množství bloků bláta je stejné, jako množství bloků cihel, které se zněj dají vypálit.

Ve verzi 1.6 byl vzácnější než diamanty z důvodu chyby ve hře.

Související[edit | edit source]