Chest/cz

From Minecraft Wiki

Chest
Chest.gif
Double Chest.gif

Type

Tile Entity

Physics

No

Transparency

Yes

Luminance

No

Blast resistance

12.5

Hardness

2.5

Tool

This block can be broken with any tool, but an axe is the quickest

Renewable

Yes

Stackable

Yes (64)

Flammable

No, but catches fire from lava

First appearance

Indev 0.31 (January 24, 2010)

Drops

Itself

Block entity id

Chest

Data value

dec: 54 hex: 36 bin: 110110

Name

chest

Truhlice je blocks, kde můžete skladovat items. Samotná truhlice dokáže uschovat 27 stacků předmětů a zadržet od 0 do 1728 bloků. . Velká truhlice se vytvoří položením dvou truhlic vedle sebe. Nicméně hned vedle velké truhlice nemůže být vytvořena truhlice nová. Veliká truhlice má 54 míst a po otevření 6 řad. Dokáže zadržet až 3453 bloků. Vrchní tři řady náleží pravé truhlici a spodní tři levé truhle.

Truhlice se položí předkem k hráči. Zničením bedny vypadne vše, co je uvnitř. Pokud je zničena polovina truhly, odpovídající předměty ze zničené části vypadnou a ty, které byly v druhé části, tak zůstanou v malé truhlici, v kterou se promění. Předměty ve velké truhle jsou organizovány tak, že dolní polovina je bedna na jižní nebo východní straně truhlice. Záleží na pozici truhly.

Truhly vyžadují 1 blok místa nad nimi, aby se daly otevřít. Přesto některé bloky truhlici nezablokují. Třeba tyto:

Použití[edit | edit source]

Truhla se otevře pravým kliknutím na ní a zavře stiskem tlačítka Esc nebo tlačítkem na inventář (původně E). Předměty z truhly mohou být snadno přeneseny do inventory a i z něj držením tlačítka ⇧ Shift a kliknutím na předmět; to přesune předmět na volnou pozici v inventáři. Pro větší pořádek můžete předměty vybrat levým tlačítkem myši nebo pro vybrání poloviny stacku kliknutím pravého tlačítka myši na něj; pak použijte levé tlaítko pro přesun nebo pravé tlačítko pro pokládání předmětů po jednom. Další možností je přesunutí z hot-baru (políčka dole pod inventářem) pomocí čísel na vrchu klávesnice. Tak to lze dělat z hot-baru i do něj.

Výskyt[edit | edit source]

Truhly se přírodně objevují v dungeon (kde jsou hlídány monster spawner/cz), v opuštěných dolech, v pevnostech, dále v pralesních chrámech, pouštních chrámech a v NPC village. Truhlice je také jako volitná možnost v menu (viz. níže).

Výroba[edit | edit source]

Suroviny Vstup » Výstup
Wood Planks

Předmět do výroby[edit | edit source]

Suroviny Vstup » Výstup
Chest + Minecart

Chest + Iron Ingot

Chest + Tripwire Hook

Bonusová truhla[edit | edit source]

Example of loot in a bonus chest

Bonusová truhla se objeví na hráčově spawnu, pokud si tak navolí v Options menu. Nelze to však v Hardcore mode. Tato možnost se doporučuje pro nováčky a hráče bez zkušeností, ale má i jiné využití. Například snadnější získávání potravy v biomu oceánu a ušetření času jejím hledáním. Až 4 pochodně se kolem truhly objeví vertikálně nebo horizontálně. Bonusové truhly obsahují až 10 položek z tohoto seznamu:

Předmět Množství ve stacku Váha
Tyčka 1 - 3 10
Dubová prkna 1 - 3 10
Dubové dřevo 1 - 3 10
Dřevěná sekyra 1 5
Dřevěný krumpáč 1 5
Jablko 2 - 3 5
Kamenná sekyra 1 3
Kamenný krumpáč 1 3
Chléb 2 - 3 3

Každý svět se stejným seedem bude v truhle obsahovat stejné položky. Pokud stojí truhle v cestě blok, může dojít k její ztrátě a vůbec se nemusí objevit. V jiném případě se nemusí předměty objevit v truhle, ale na zemi. Ani pochodně se někdy ze stejného důvodu neobjeví na zemi. Tyto problémy jsou pravděpodobně neúmyslné a jsou označeny jako chyba.

i
24. ledna 2010 Přidány truhly.
b
1.1_02 Dříve, když byla truhla přidána vedle jiné, pokusily se "spojit" v jednu velkou, změnila svou texturu na polovinu veliké truhly. Nicméně, to je pouze vizuální; stále by fungovaly jako dvě samostatné truhly, ale jak je vidět na obrázku, můžete spojit několik truhel dohromady a získat závadnou "obrovskou truhlu". Navíc, pokud je možnost otevření na všech čtyřech stranách, hra zamrzá a padá. To bylo částečně opraveno ve verzi Beta 1.1_02, každopádně to stále šlo, pokud nebyla truhla položena vodorovně v těsné blízkosti velké truhly nebo pokud je v blízkosti kapalin. Hra dále nezamrzala, ale zobrazí se grafická závada.
1.5 Opravena výše uvedená chyba. Každopádně všechny truhly vytvořeny dříve tímto způsobem stále fungují.
1.8 Před tímto updatem, truhly a dvojité truhly měly rozdílné tvary a textury. Chest Pre-Beta 1.8.png a Double Chest Pre-Beta 1.8.png.
Přidána animace zavírání a otvírání.
Textura truhly již není v souboru terrain.png file. Namísto toho je zařazeno do souborů "chest.png" a "chestlarge.png," to záleží na velikosti truhly. Každopádně, před verzí 12w21a, truhly stále vycházely ze souboru terrain.png a z Locked Chest textury.
Truhly bývaly pevnými bloky, ale nyní jsou deskovými předměty, a to znamená, že block breaking se již neukazuje a bedna je o něco menší.
Předtím, přední část (se zámkem) se otočila pryč od pevných bloků nebo na západ, když stála proti některým pevným blokům. Pohled hráče neměl žádný vliv na umístění truhly.
Truhly mohou být nalezeny v opuštěných důlních šachtách a pevnostech.
Po stisku klávesy shift+kliknutí na předmět do plného inventáře nebo do plné truhly, Minecraft spadnul.
1.8.1 Opravena výše zmíněna chyba, i když se občas ještě objevila.
r
1.0.0 Beta 1.9-pre1 Odstraněn zvuk otvírání a zavírání truhly ze složky sounds, ve které je i zvuk dveří.
1.0.0-RC1 Přidány správné zvuky pro truhly.
1.1 Truhly lze najít v NPC vesnicích.
1.2.4 Kočky se snaží na truhle sedět, což jí činí neotevřetelnou. To znamená frustrování hráče. Tomu může být zabráněno položením pevného bloku ("transparentního") (jako je plot) nad truhlu.
1.3.1 12w16a Možnost výběru "bonusové truhly" přidána doOptions menu.
12w21a Částice truhly již nadále nevychází z terrain.png a zamčené truhly.
Truhly mohou být nalezeny v pouštních chrámech.
Byla přidána truhla využívající stejnou strukturu, ale jinou texturu, tzv. ender chests.
12w22a Truhly mohou být nalezeny v chrámech v džungli.
1.4.4 1.4.4-pre Truhly a Ender truhly mají menší zásahovost.
1.4.6 12w50a Přidána Xmaschest.png a Largexmaschest.png do složky hry. Byly zde tzv. "Vánoční truhly" a truhly k blížícím se Velikonocům.
12w50b Opraven server/client desynchronizace truhly.
1.4.6 Seznam změn se zmiňuje o "Vánočním překvapení", což je odkaz na Vánoční truhly.
24–25. prosince 2012
Vánoční truhlový Easter egg zapnut. To znamená, že se textury malé truhly změnili na Xmas chest.png a textury velké truhly na Xmas large chest.png.
1.5 13w01a Truhly mohou být využity k výrobě zásobníku Trapped Chest. Truhly lze nyní využít ve spojení se Hoppery(zásobníky).
1.6.1 13w18a Truhly lze nyní naleznou v Nether pevnostech.
13w19a Truhly lze nyní položit na osly a koně.
24–25. prosince 2013
Textura Vánoční truhly vypnuta
1.8 14w02a Truhly nyní mají možnost značky umožňující její zamčení. Otevřou se pouze, když do nich hráč hodí blok, pro který je truhla určena.
Pocket Edition Alpha
0.4.0 Přidány truhly. Ale ještě nelze tvořit velké truhly.
0.7.3 Přidány velké truhly. Přidán zvuk a animace. Truhly v této verzi mohou být položeny v blízkosti jiných velikých truhel nebo jiných truhel mířících přední částí jinam.
0.8.0 Změna textury, která se více podobá textuře z PC.
0.9.0 build 1 Truhly se nyní objevují v opuštěných dolech, vesnicích a dungeonech.
Přidáno hladké osvětlení na truhle.
Console Edition
TU1 Přidány truhly.
TU5 Lepší model truhly s 3D zámkem a přidány animace otvírání/zavírání.
TU12 Kočky zkouší sedět na truhlách, čímž je tvoří neotevřetelnými. To znamená naštvání hráče. Tomu se dá předejít položením pevného "transparentního" (například plot) bloku nad truhlu..
TU14 Možnost "bonusové truhly" přidána do Options menu.
Částice truhly již dále nevychází ze souboru terrain.png a textury zamčené truhly.
Truhly lze najít v pouštních chrámech.
Přidána nová truhla, strukturou stejná jako obyčejná truhla, zvaná Ender truhla.
Truhly lze najít v chrámech v džungli.

Problémy[edit | edit source]

Issues relating to “Chest/cz” are maintained on the issue tracker. Report issues there.

Poznámky[edit | edit source]

  • Ocelot/Cats nebo jakkékoliv jiné pevné bloky zabrání otevření truhly.
  • Truhly nemohou být taženy nebo vlečeny pistony.
  • 24. a 25. prosince, měly truhly texturu dárku. Dárek byl červený se žlutou mašlí (malá truhla) nebo zelený s bílou mašlí (veliká truhla).
  • Můžete položit obrázek na zeď za truhlou, ale po chvíli spadne.
  • V dubnu 2011, Locked Chest byly do 5. dubna aplikovány jako aprílový vtip a odkazovaly na "Steve Co. Supply Crate", odkazující na hru "Team Fortress 2" od studia Valve.
  • Když zničíte truhlu, má stejné částice jako dřevěná prkna.
  • Otevření truhly položené vedle dispenseru ho spustilo.
  • Být truhly o trochu kratší, než úplný blok, daly by se využít pro pasti a jednosměrné dveře podobně jako Soul Sand. Nicméně bez zpomalovacího efektu Soul Sand (písek duší); monstra mohou být sražena šípy nebo jinými monstry.
  • V Xbox 360 Edici (možná i PS3 Edici) od TU14, bonusové truhly generovaly více předmětů . I.E. věci jako jsou brambory,semínka ze stromů v džungli a houby.

Viz. také[edit | edit source]

Odkazy[edit | edit source]