Cactus/cz

From Minecraft Wiki

Cactus
Cactus.png

Typ

Pevný blok

Fyzika

Ne

Průhlenost

Ano

Svítivost

Ne

Odolnost proti výbuchu

2

Nářadí

Use-sword.png

Obnovitelné

Ano

Seskupitelné

Ano (64)

First Appearance

Alpha 1.0.6

Data value

dec: 81 hex: 51 bin: 1010001

Kaktus je blok, který se přirozeně vyskytuje na poušti. Když se hráč nebo mob, dotýká kaktusu, dojde k ubŕaní Half Heart.svg a to v intervalu za 0,5 sekundy. Blok může být jednoduše vytěžen zničením bloku pod ním, necháním ho spadnout nebo přímo rukou z bezpečné vzdálenosti.

Blok má jednu texturu na všech souvislých stranách, další nahoře a třetí vespod (která vypadá jako jednodušší verze dřeva).

Kaktus zničí jakýkoliv předmět, který s ním přijde do styku, včetně vytěženého kaktusu. Když hráč nebo mob zemře kvůli kaktusu, je možné, že bude mnoho z něj vypadlých věcí zničeno. Proto může být dělání pastí pomocí kaktusů kvůli farmení zdrojů méně efektivní. Jelikož zničí věci, co s ním přijdou do styku, dá se použít pro tvorbu odpadkových košů, s tím, že ubírá méně zdraví, když se ho dotknete.

Kaktus může být upečen v peci, aby vzniklo zelené barvivo.

Podmínky růstu[edit | edit source]

Kaktus roste jenom na písku do maximální výšky 3 bloků, i když může být hráčem postaven větší. Je nejběžnější v pouštních biomech, ale může se vzácně vyskytovat na pláži i v jiných biomech obsahujíci písek. Kaktus může být umístěn buď na písek, nebo na jiný kaktus, když mu v tom nebrání žádné pevné bloky. Kostní moučka nefunguje na kaktus a neurychlí jeho růst. Kaktus nemůže být umístěn na pískovec.

Když se místo, kde kaktus stojí stane nevhodným, jako například při vložení bloku vedle něj nebo při zničení bloku pod ním, blok kaktusu a všechny nad ním se zhroutí a mohou se sebrat a znovu umístit.

Kaktus může být umístěn pod vodu, pokud je tam písek, a bude růst, pokud se dostane na hladinu. Pokud ho dáte 1 blok hluboko do vody, poroste normálně. Dva bloky vysoký kaktus položený do hloubky dvou bloků vyroste do výšky 3 bloků. Jakýkoliv vyšší sloup ve větší hloubce musí zcela postavit hráč. Zajímavé využití toho je, že jelikož je kaktus průsvitný, vyšší sloupy, které dosahují na hladinu, se dají použít pro rozšíření slunečního světla hlouběji pod vodu.

Kaktus nepotřebuje světlo k růstu a není hořlavý. Díky tomu roste dobře v pekle, pokud si s sebou hráč přinese písek.

Poprvé se objevil ve verzi Alpha 1.0.6.

Před verzí Alpha 1.0.11:

  • Kaktus mohl být dán kamkoliv a nepotřeboval kolem sebe prázdný prostor. To mu umožňovalo postavit dveře, které zraňují hráče a moby: hráči i mobové přijdou o půl srdce, když přejdou přes kaktus. Díky tomu byl užitečný pro pasti, jako chodba s podlahou z kaktusů, která by zabila všechny moby, co přejdou po ní.
  • Sbírání kaktusů zraňovalo hráče.
  • Textura byla jiná a neměla trny Cactus-Pre Alpha 1.0.11.png

Pečení[edit | edit source]

Ingredients Input » Output
Cactus

Coal (Item)

Farmaření[edit | edit source]

Je možné udělat plně automatickou kaktusovou farmu, která po dokončení nepotřebuje žádný další zásah hráče ke sklizení kaktusů, jak je ukázáno zde.

Využití k obraně[edit | edit source]

Kvůli jejich schopnosti zranit moby a hráče a kvůli automatickému růstu je možné vytvořit bariéru kolem bezpečných oblastí, pokud hráč věnuje několik herních dní jejich rozmístění. Jsou výhody a nevýhody kaktusové zdi a je nejlepší ji postavit až jako druhotnou zeď kolem dobře osvětlené, ohrazené oblasti.

  • Kaktusy jsou vyšší než ohrada a mohou zastavit šípy. Narozdíl od ohrady skrz ně hráč nevidí.
  • Creepeři a zombie mohou vejít do zdi z kaktusů a zranit se v pokusu zabít hráče.To teď může být skoro nemožné od updatu umělé inteligence ve verzi 12w03a.
  • Kaktus roste bez dozoru a hráč nemusí hledat další materiál na zvýšení zdi. Rostou ale svou vlastní rychlostí a nedají se urychlit.
  • Hráči se mohou zbavit věcí, když je hodí na kaktus.
  • Pochodeň se nedá položit na kaktus. Místo toho musí být dány na písek mezi kaktusy nebo vedle nich.
  • Neutrální mobové často narazí do kaktusu a zemřou. To je běžnější ve svislém nebo vodorovném směru, když jsou zablokováni ze tří stran. To dělá sebrání kořisti mnohem jednodušší, pokud kaktusy nezničí to, co z nich vypadlo.

Because they cannot be adjacent to any other solid block, a cactus wall must be built diagonally or in a zigzag pattern two blocks thick. To extend the wall, a player needs only cut down the top two blocks from a cactus and place them elsewhere. Unfortunately, some cactus items may be lost to the damaging effect of other cacti nearby.

In some rare situations mobs can get onto a single cacti block, not by pathfinding but when jostled by other mobs or when aggravated by the player. Since the damage likely won't kill it instantly they can then jump on to a neighbouring fence or reach otherwise unexpected places (creeper trigger distance, skeleton line-of-sight etc). Therefore in risk areas one might not want to wait for natural growth of the seed block and stack two or three cacti blocks at once.

A good defense is a large zigzag square, expanding it as you go along, only wanting the seed block. This will make a large deadly square that mobs wander into (Before improved AI).

Bugs[edit | edit source]

  • Kaktus můžete najít lítající,jako písek. Je to velmi vzácné, a většinou se to stává multiplayeru.
  • Kaktus může být položen Endermanem na jakýkoliv blok.(ale nebude růst)
  • V multiplayeru, může být kaktus v jiné lokaci, než druhý hráč vidí. Kaktusy obou hráčů budou stále ubírat oboum hráčům.

Trivia[edit | edit source]

  • Cactus use the same sound files as wool when breaking and placing.
  • Until Beta 1.8, when dropped onto the world, the Cactus item is slightly larger than most other blocks despite the fact that they are visibly smaller when placed.
  • When a minecart hits a cactus block, the minecart is destroyed and dropped (the item instance of the minecart is also often destroyed).
  • Cactus can be placed next to saplings, but the cactus will break when the tree grows.
  • Cacti blocks aren't flammable.
  • Cacti can be useful for "sewage systems."
  • Cacti are based on the Saguaro cactus, native to the Sonoran Desert in Southwestern United States and Northern Mexico.
  • Placing iron bars on top of a single cactus will cause only the corners to damage.
  • When Endermen pick cactus blocks they don't usually pick the bottom block, they "pollinate" it.
  • The bottom of Cactus is the same texture of a tree's bottom and top, but light green.

Gallery[edit | edit source]