Block/cz

From Minecraft Wiki
< Block(Redirected from Blocks/cz)

Typy bloků

Minecraft se skládá výhradně z bloků. Je to základní jednotka celé hry. Skrze bloky lze kopat, stavět je, ale dokonce i postava je složena z bloků - Bloky jsou zkrátka základní jednotka téhle hry. Podobu bloků lze změnit s použitím různých texturových balíčků.

Základní textura bloků je složena z 16x16 pixelů a každý blok ve hře představuje 1 krychlový metr ve skutečnosti. Vodní, lávovéportálové bloky jsou animované, a proto mění podobu pořád dokola.

Typy bloků[edit | edit source]

V současné době existuje ve hře více než sto různých typů bloků (a to včetně vzduchu, stojaté vody a stojaté lávy (které není možné přímo postavit)). Zhlédněte hodnoty bloků pro celý seznam bloků.

Ve standardně vygenerované beta mapě jsou běžně k nalezení bloky vzduchu, kamene, trávy (nebo sněhu), hlíny, vody, lávy, písku, pískovce, štěrku, zlaté rudy, železné rudy, diamantových kamenů, redstone rudy, rudy Lapisu Lazuli, jílu, uhelného kamene, podložní horniny, ledu, dřeva, bříz, smrků, dřevěných prken v Uzavřených dolech, listů, kaktusů, cukrové třtiny, vinné révy, dýní, žlutých a červených květin, hnědých a červených hub, křovisekvysoké trávy. Ve sklepení (přidány do hry při 2. tajnéém pátečním updatu) je možnost také nalézt dlažební kámen, zarostlý kámen, mob spawnertruhly, které lze normálně vytvořit samotným hráčem. Zarostlý kámen, dlažební kámen, prkna, ploty, nášlapné desky, knihovny, pracovní stoly, schody, černou vlnu, železné mříže, a pece lze také najít v náhodně generovaných vesnicích, které byly přidány ve verzi 1.8 a kamenné kostky, zarostlé kamenné kostky, prasklé dlaždice, železné mříže, knihovny, prkna, truhlypavučiny lze najít v tvrzích a zavřených dolech také přidaných v 1.8. Obsidián je možné najít v přírodě nebo v podzemních jeskyních, ale není přímo generován, ale vytvořen zatopením stojaté lávy vodou. Dlažební kámen je také možné najít v přírodě, ale vzniká přidáním tekoucí lávy do vody.

V počátečních bezplatných verzích, kde hlavním módem byl test přežití, hráč začínal s 10 kusy TNT, mohl získat hlínu, dlažební kámen z kamene, prkna ze stromů, zlato ze zlatých rud, železo ze železných rud, poloviční bloky z uhlí a bílou vlnuovcí.

klasickém módu může hráč využívat všechny přírodně se vyskytující bloky (kromě redstone rudy a diamantové rudy) a využívat knihovny, houby, obarvené vlny, cihly, obsidiány, zarostlé kameny a další. Adminové serverů mohou stavět a ničit podloží. V některých serverech je možnost stavět trávu a stojaté kapaliny.

Při hraní nynější bety může hráč vytvářet věci, které nelze najít volně v přírodě. Mezi ně patří schody, pracovní stoly, obrazy, knihovny, pece a další. Redstone, diamanty, zlatoLapis Lazuli mohou být nalezeny spíše ve spodní části mapy. Obsidián je tvořen přidáním vody do stojaté lávy.

Bloky netherracku, glowstonu, štěrku, písku duší, záhrobních kostek, záhrobního plotu, záhrobních schodůpryšce lze nalézt v netheru/podsvětí, do kterého hráč může vstoupit jedině skrze portál.

Kapesní verze obsahuje další 2 bloky: azurovou květinukameru.

Zhlédněte také[edit | edit source]