Bedrock/cz

From Minecraft Wiki

Bedrock
Bedrock.png

Transparency

Ne

Luminance

Ne

Blast resistance

18,000,000

Tool

None

Renewable

Ne

Stackable

Ano (64)

Flammable

No

Drops

Nic

Data value

dec: 07 hex: 7 bin: 111

Name

bedrock

Podloží je blok, který je v režimu Přežití nezničitelný.

Zisk[edit | edit source]

Podloží nelze rozbít nářadím. Nelze jej posunout písty nebo zničit výbušninami v režimu Přežití. Podloží lze získat pouze v inventáři režimu Tvoření nebo využitím příkazů.

Přirozený výskyt[edit | edit source]

Podloží zahrnuje zhruba 5 nejspodnějších vrstev Overworldu. Čtvrtá vrstva je převážně plochá vrstva podloží bez mezer, což způsobuje, že pátá, nejspodnější, vrstva je již nedostupná. V Podsvětí zahrnuje podloží zhruba 4 nejvrchnější i nejspodnější vrstvy. Na vrcholu Podsvětí podloží znemožňuje hráči se dostat nad úroveň 127. V Konzolové edici se také nachází na stranách Podsvětí. Podloží v Overworldu i Podsvětí se obvykle generuje ve stejných šablonách, nezáleží na tom, jaký je použit vzorec pro vytvoření světa.

V Endu tvoří jednotlivé bloky podloží přirozenou strukturu ender krystalu, a také zůstanou, pokud je krystal zničen. Poldoží je také součástí portálu z Endu, který se vytvoří po zabití draka uprostřed ostrova této dimenze.

Využití[edit | edit source]

Podloží se obvykle užívá jako pevný nezničitelný blok. Poskytuje prevenci proti výskytu mobů a je jediným pevným blokem, skrze který mohou prosvítat paprsky majáku.

Když jste v Endu a založíte oheň, tak nikdy nepřestane sám od sebe hořet, stejně jako netherit.

Classic
0.0.12a Přidáno podloží
Podloží se neobjevuje v mapě, nelze jej zničit výbušninami, ale je zničitelný a ukořistitelný stejně jako obyčejné suroviny. Zničení jednoho bloku podloží ale zabralo více než 16 minut.
Stěny mapy jsou ohraničeny bariérou s texturou podloží. Tyto bariéry jsou nezničitelné.
0.0.20 Podloží již nelze položit ani zničit, pouze hráči na serverech s povolením operátora. Operátoři mohou zničit podloží jako každý jiný blok.
Operátoři mohou používat příkaz /solid, který přepne kámen, jež je položen, v podloží.
Když se hráč snažil položit blok použitím hacknutí inventáře, server ho vyhodil, a to dokonce, i když se jednalo o operátora.
Indev
? Podloží je nezničitelné, ale pokud bylo na dnu mapy vystavenou slunečnímu záření, tak se změnilo v lávu. Podloží mělo během této vývojářské fáze hladké povrch.
Infdev
? Podloží nelze již vůbec zničit.
Alpha
1.2.0 Přidáno Podsvětí, kde je podloží na vrcholu i na dně.
Beta
1.3 Podloží již nelze zničit zasazením semínka pod něj, když je semínko zasazeno na zorané půdě.
1.6 Chyba, kdy jste mohli spadnou do Prázdnoty po zničení lodi nebo kolejí s vozíkem na nejníže položeném podloží, byla opravena.
1.8 Přidán režim Tvoření, ve kterém lze podloží položit či zničit okamžitě, stejně jako ostatní bloky.
Notch tweetnul, že vytvořil něco na vrstvu podloží, ale blíže to neupřesnil.[1]
Official release
1.0.0 Beta 1.9-pre6 Částicové efekty lze nyní snížit nebo vypnout.
Když zemře Ender drak, zanechá za sebou fontánu tvořenou podložím, na jejimž vrcholu je dračí vejce. Tato stavba je dalším portálem z Endu, který slouží pro návrat k hráčově spawnu.
Přidán Ender krystal, bytost, která sedí sedí na vrcholu bloku hořícího podloží.
1.2.1 12w07a Jak byla zvýšena maximální výška světa, zatímco maximální výška Podsvětí zvýšena nebyla, tak se stávalo, že se mobové či houby objevovali uvěznění na vrchním podloží.
12w07b Mobové se již nemohou objevit na podloží.
? S přidáním jezírek (lávy nebo vody) v jakékoliv výšce, se mohlo stát, že jezírka vytvořila velkou mezeru v podloží. To bylo opraveno ve verzi 1.2.
1.2.5 Podloží v Endu bude hořet navždy, když je na něm založen oheň, podobně jako netherit. Lze jej uhasit stejnými metodami jako již zmíněný netherit.
1.8 14w27b Textura podloží se nyní náhodně otáčí, což dává podloží přirozenější vzhled.
14w34c Odstranena částice "zastavení hloubky" u podloží.
1.8.2 pre5 Podloží již nebrání aktivaci majáku nebo trámů.
1.9 15w31a Podloží je součástí portálu z Endu.
16w02a Podloží již neposkytuje samo sebe jako předmět.
Pocket Edition Alpha
0.1.0 Podloží se objevuje na dně světa, ale není získatelné ani v režimu Tvoření.
0.8.0 build 3 Podloží přidáno do reřimu Tvoření.
0.9.0 build 1 Přidána mlha k podloží.
0.12.1 build 1 Podloží se nyní objevuje v Podsvětí.
Console Edition
TU1 CU1 1.0 Patch 1 Přidáno podloží.
TU14 1.04 Nejspodnější vrstvu podloží je možné rozbít, ale i přesto hráč ze světa nevypadne.

Problémy[edit | edit source]

Issues relating to “Bedrock/cz” are maintained on the issue tracker. Report issues there.

  • V konzolových edicích je pouze nejvyšší vrstva podloží v Podsvětí nerozbitelná.
  • Je to možné, i když spíše vzácné, že se objevují ruda zaklíněná v podloží.
  • V Minecraft 4K je nejspodnější podloží bez textury.[2]
  • Pevnosti mohou způsobit, že se podloží v jejich rozmezí nevyskytne.
  • Podloží má stejnou texturu jako kámen, respektive využívá starší texturu s větším kontrastem.

Odkazy[edit | edit source]

  1. https://twitter.com/notch/status/101319265164079104
  2. https://www.youtube.com/watch?v=pZeM7vOP7Xw